رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: میزان تولید آبزیان پرورشی در استان یکهزارو ۳۱۵تن است که ۵۲۵تن یعنی ۴۰درصد از تولیدات ماهی در استان مربوط به ماهی تیلاپیاست.

آغاز رسمی فعالیت بخش خصوصی در تکثیر تیلاپیاسید جمال سجادی پور رئیس جهاد کشاورزی یزد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در یک سال گذشته ۵ گونه برتر تیلاپیا وارد استان شده  که ۲ نژاد آن برای تکثیر و پرورش تحویل بخش خصوصی داده شد.

او با اشاره به تولید ۳ میلیون تن ماهی تیلاپیا در سال گذشته افزود: طی سال ۹۸ نیز حدود ۱ میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا تکثیر شده است.
سجادی پور بیان داشت: در زمینه تولید و پرورش تیلاپیا تاکنون ۲۰ واحد با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تن و ۲۲ میلیون قطعه تکثیر، موافقت اصولی گرفته اند.

او  خاطر نشان کرد: در این راستا ۷ پروانه تاسیس صادر شده که ظرفیتی بالای چهار هزار و ۸۰۰ تن تولید و نه میلیون قطعه تکثیر را دارند.

رئیس جهاد کشاورزی یزد اظهار داشت: برای هر ۱۰ تن تولید تیلاپیا ۱ اشتغال و در هر واحد هزار تنی یکصد نفر می‌توانند به کار مشغول شوند.

سجادی پور ادامه داد: میزان تولید آبزیان پرورشی در استان یکهزارو ۳۱۵تن است که ۵۲۵تن یعنی ۴۰درصد از تولیدات ماهی در استان مربوط به ماهی تیلاپیاست.

مرکز تحقیقات ملی ابزیان آب‌های شور بافق فعالیت خود را در سال ۸۷ آغاز نمود و امروز دستاورد‌های آن رونمایی از گونه‌های جدید تیلا پیا است که می‌تواند تحولی در بحث آبزی پروری ایجاد کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار