یک منبع آگاه اعلام کرد آنکارا در حال مذاکره با دولت وفاق ملی لیبی است تا از دو پایگاه نظامی در خاک این کشور استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت مقامات آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی، به ریاست فائز السراج، که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است در حال گفتگو برای استفاده احتمالی ترکیه از دو پایگاه نظامی مستقر در این کشور آفریقای شمالی هستند.

این منبع به شرط ناشناس ماندن گفت «استفاده ترکیه از الوطیا در دستور کار است ... همچنین احتمال دارد پایگاه دریایی مصراته نیز مورد استفاده ترکیه قرار گیرد.»

نیرو‌های فائز السراج در هفته‌های اخیر موفق شدند نیرو‌های خلیفه حفتر را که از حمایت روسیه، مصر و امارات متحده عربی برخوردارند به عقب برانند و مناطقی را دوباره پس بگیرند.

هنوز هیچ تصمیم نهایی در خصوص استفاده احتمالی ترکیه از پایگاه دریایی مصراته و همچنین پایگاه هوایی «الوطیا» که به تازگی نیرو‌های دولت وفاق ملی موفق شدند آن را از دست نیرو‌های خلیفه حفتر بازپس بگیرند اتخاذ نشده است.

هفته گذشته ترکیه اعلام کرد ممکن است همکاری‌هایش را در لیبی پس از آنکه درگیری‌ها پایان یافت در قالب توافق‌های جدید انرژی و ساخت و ساز گسترش دهد.

حضور پررنگ ترکیه وسایر کشور‌های خارجی در بحران لیبی در حالی است که سازمان ملل طی بیانیه‌ای از همه طرف‌های خارجی درگیر در بحران لیبی خواسته تا دخالت‌های خود در این کشور را متوقف کنند. سازمان ملل از طرف‌های داخلی درگیر در لیبی هم خواسته تا ضمن اقدام به آتش‌بس در گفتگو‌های صلح شرکت کنند.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو قسمت تقسیم شده و دولت وفاق ملی در طرابلس، پایتخت، مستقر شده و بخش‌های شرقی این کشور تحت کنترل نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار