مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم پیگیری منافع اروپا برغم تنش‌های فعلی میان آمریکا و چین تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد حتی در شرایط تنش روابط میان آمریکا و چین، بروکسل باید مسیر خود را در پیش بگیرد، فارغ از اینکه در ژانویه آینده چه کسی در کاخ سفید باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه تنش‌های میان واشنگتن و پکن به محور اصلی سیاست جهانی تبدیل شده و فشار‌ها برای جانبداری از یکی از طرفین رو به افزایش است، تاکید کرد اعضای اتحادیه اروپا دیدگاه‌های متفاوتی در این باره دارند.

بورل افزود ما باید یک رویکرد استراتژیک را اتخاذ کنیم به این معنی که باید از منافع و ارزش‌های خود حمایت و دفاع کنیم. ما نباید منعکس‌کننده انتظارات و فشار‌های خارجی باشیم بلکه به عنوان اتحادیه اروپا باید به دنبال پیگیری اهداف و خواسته‌های خود باشیم.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا افزود راهکار اروپایی شامل همفکری به منظور حفظ یک نظام چند جانبه به عنوان بستری برای همکاری خواهد بود حتی اگر قدرت‌های بزرگ از آن به طور فزاینده‌ای به عنوان عرصه‌ای برای نبرد استفاده کنند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه نشستی را با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برگزار کردند و در آن به طرح موضوعات مختلف از جمله بحران لیبی و موضوع الحاق کرانه باختری پرداخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار