مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان گفت: مراسم تشییع ام البنین کرمان فردا از ساعت ۸ و نیم از حسینیه ثارالله کرمان تشییع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد گروئی ساردو، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان ضمن عرض تسلیت درگذشت مادر شهیدان سیف الدینی راد و مادر بزرگ شهید برهانی به خانواده و عموم مردم استان کرمان، گفت: مراسم تشییع ام البنین کرمان
همراه باقرائت زیارت عاشورا سه شنبه ۲۷ خرداد۹۹ ساعت ۸:۳۰ از حسینیه ثارالله با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مدعوین برگزار می‌شود.

او افزود: از دست دادن چنین بزرگواران قطعا برای ما و جامعه ایثارگری استان بسیار سنگین است. این مادر بزرگوار ارزشمندترین دارائی‌های خود را در راه حفظ و حراست از کشور و نظام جمهوری اسلامی فدا کرد و هر زمان که به دیدارشان می‌رفتیم، همواره با صبر و استقامت مثال‌زدنی خود، ما را مبهوت می‌ساخت.

گروئی با اشاره به این موضوع که لقب ام‌البنین شهدای کرمان واقعا برازنده این مادر بزرگوار است، گفت: رهبر گران‌قدر انقلاب در سفر خود به استان کرمان در سال ۱۳۸۴ با این اسوه صبر و استقامت دیدار داشته‌اند.

او با اشاره به خلاصه‌ای از زندگی‌نامه فرزندان این مادر بزرگوار گفت: محمدحسن سیف‌الدینی راد ۳۱ فروردین ۱۳۴۱، محمدحسین در ۲۶ آذر ۱۳۴۲ و محمد عباس دیگر برادر ایشان هم ۱۱ بهمن ۱۳۴۴ و در شهرستان کرمان متولدشده‌اند.

گروئی تصریح کرد: محمدحسن تا پایان مقطع کاردانی در دانشگاه تربیت‌معلم درس خواند و معلم بود و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. او در پنجم مهر ۱۳۶۰ در آبادان براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

او بابیان اینکه محمدحسین سیف‌الدینی راد نیز دانشجوی مقطع کاردانی بود و معلم بود، افزود: این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. محمدحسین نیز همانند برادران خود به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت که در عملیات والفجر ۸ به‌شدت مجروح شده بود در دوم مرداد ۱۳۶۷، در بیمارستان کرمان براثر صدمات ناشی از مواد شیمیایی به شهادت رسید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: سومین فرزند این مادر بزرگوار محمد عباس بود که او نیز به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و یکم فروردین ۱۳۶۳، در طلائیه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

او بیان داشت: محسن برهانی نوه خانم قوامی راد نیز که ۸ مهر ۱۳۴۸، در شهرستان رفسنجان متولدشده است تا سال چهارم متوسطه تحصیل می‌کرد و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در چهارم دی ۱۳۶۵، در ام الرصاص براثر اصابت ترکش به شهادت رسید، پیکر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص سال ۱۳۷۵ در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده شد.

جلیله السادات قوام که مدتی در بیمارستان بستری بود، دیشب دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار