رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش دو نیم برابری ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقاء زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان کردستان در راستای خدمت رسانی به مردم، افزود: در کنار ایثار جامعه بهداشت و درمان برای مداوای بیماران کرونا، همزمان اقدامات خوبی در راستای ارتقاء زیرساخت‌های درمانی در این استان صورت گرفته است.

او ضمن اشاره به نیاز جدی بیماران مبتلا به کرونا به تجهیزات مدرن پزشکی، عنوان کرد: تخت آی سی یو و دستگاه ونتیلاتور دو نیاز جدی برای مداوا و بستری بیماران بدحال کرونایی است و خوشبختانه در دو ماه اخیر اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در گام اول و در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان کردستان ابتدا هفت دستگاه ونتیلاتور از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار بیمارستان توحید قرار گرفت و در یک فاصله زمانی کوتاه و از سوی خیرین هم ۱۰ دستگاه به بیمارستان توحید سنندج اهدا شد.

او با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین سفر معاون درمان وزارت بهداشت به استان کردستان، افزود: خوشبختانه در جریان این سفر و با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه روز گذشته ۲۹ دستگاه جدید تحویل دانشگاه علوم پزشکی کردستان شد.

رضاعی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به وضعیت تخت‌های آی سی یو در سطح استان به ویژه شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: در ابتدای شروع ویروس کرونا در بیمارستان توحید سنندج ۲۵ تخت‌ای سی یو در اختیار داشتیم که خوشبختانه در سایه پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت خانه و همچنین با کمک‌های خیرین، امروز این میزان به ۴۹ تخت افزایش پیدا کرده است.
او با اشاره به روند رو به رشد و نگران کننده ویروس کرونا در استان کردستان به ویژه شهرستان سنندج، یادآور شد: در همین راستا و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تا هفته آینده هشت تخت جدید آی سی یو به بیمارستان توحید سنندج اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در کنار تقویت زیرساخت‌های بیمارستان توحید، در دو بیمارستان بعثت و کوثر سنندج هم اقدامات صورت گرفته و خوشبختانه طی هفته گذشته ۱۰ تخت جدید آی سی یو به بیمارستان بعثت سنندج اضافه شده است و همزمان با آن هم هشت تخت جدید آی سی یو به بیمارستان کوثر اضافه شده و هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: خوشبختانه بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت ۱۴ دستگاه کمک تنفسی و همچنین در سایه همکاری و مشارکت خیرین حوزه سلامت، هفت دستگاه کمک تنفسی طی هفته جاری تحویل دانشگاه علوم پزشکی کردستان شده و هم اکنون در بیمارستان‌های استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضاعی در واکنش به بیان مطالبی در خصوص عدم استفاده از تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده به دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: این مباحث کذب محض است و تمامی تجهیزات و ظرفیت‌های در اختیار دانشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.

او گفت: هم اکنون ما در دانشگاه علوم پزشکی کردستان هیچ گونه تجهیزات بلااستفاده‌ای نداریم و بر اساس نیاز‌های تمامی شهرستان‌ها، تجهیزات به محض دریافت در دانشگاه توزیع شده است.

رضاعی ضمن اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف در راستای ارتقاء زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان کردستان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود استفاده می‌کند، ولی باید توجه داشت که در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم این گونه اقدامات هم کارساز نبوده و ما با ادامه این روند با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.