احمد ابوالغیط هشدار داد اگر کشور‌های جهان به یمن کمک ‌نکنند، اوضاع انسانی در این کشور در معرض فروپاشی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاهرام مصر، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، با هشدار درباره اوضاع یمن، تاکید کرد اگر کشور‌های جهان به وظیفه خود در قبال این کشور عمل نکنند، اوضاع انسانی در یمن در معرض فروپاشی قرار خواهد گرفت.

او در ادامه گفت: این وضع به ویژه با توجه به رویکرد برخی برنامه‌ها و تشکیلات وابسته به سازمان ملل از جمله یونیسف، پیش خواهد آمد که قصد دارند هفته‌های آینده در نبود کمک‌های مالی، به فعالیت خود در یمن پایان دهند.

در همین زمینه یکی از منابع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب نیز گفت: کنفرانس کشور‌های کمک‌کننده به یمن که دوم این ماه به ریاست عربستان و سازمان ملل برگزار شد، نتوانست کسری بودجه این کشور را به طور کامل تامین کند، زیرا کشور‌های مشارکت‌کننده تنها ۶۳۷ میلیون دلار کمک کردند و این کمتر از نصف مبلغی بود که متعهد به پرداخت آن شده بودند.

مبلغ مورد نیاز برای نجات یمن از اوضاع فعلی به بیش از چهار میلیارد دلار می‌رسد.

این منبع افزود: ۸۰ درصد از مردم یمن برای زنده ماندن به کمک‌های دیگر کشور‌ها متکی هستند. یمن اکنون شاهد بزرگترین فاجعه بشری در جهان است چرا که با حمله کووید-۱۹ و بیماری‌های دیگری همچون مالاریا، تب دنگی و وبا روبروست که صد‌ها هزار نفر از مردم این کشور به آن مبتلا شده اند. یمن همچنین در بخش بهداشت و درمان با چالش‌های بسیار بزرگی روبروست و عدم دسترسی میلیون‌ها نفر از مردم این کشور به آب آشامیدنی و مصرفی سالم از ابتدایی‌ترین مشکلات بهداشت عمومی در این کشور است.

منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب در ادامه به درخواست ابوالغیط از همه سازمان ها، مجامع طرفدار حقوق بشر و کشور‌هایی اشاره کرد که توانایی ارائه کمک‌های فوری برای تداوم برنامه‌های سازمان ملل در یمن را دارند تا به این ترتیب از سناریویی فاجعه‌آمیز جلوگیری شود که شایسته نیست در قرن بیست و یکم در برابر چشم جهانیان اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار