پروژه‌های عمرانی طرح جامع بندرگاه ابوموسی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی کشور تدوین شده با روند مناسبی در سال جهش تولید در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، اله مراد عفیفی پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:عملیات زیر سازی و آسفالت مسیر دسترسی به برج کنترل دریایی، افزایش ارتفاع تاج موج شکن فعلی و استاندارد سازی آن و بهره برداری از دایک استحصال بندرگاه به طول ۸۵۰ متر در بندرگاه ابوموسی آغاز شده است.

عفیفی پور گفت: عملیات اجرای بازوی جنوبی موج شکن به طول ۶۰۰ متر هم با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت است که تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله رمپ فلزی شماره ۲ این بندر نیز در سرسره بندر شهید رجایی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و ماه آینده جهت نصب و بهره برداری به بندر ابوموسی منتقل می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:سازه موتورخانه برق اضطراری و عملیات استحصال اراضی پسکرانه این بندر نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

عفیفی پور افزود: ساختمان اداری بندر ابوموسی نیز تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد شد.

او گفت: عملیات اجرایی ساختمان مرجع دریایی، سالن مسافری، تعمیرات اساسی و لایروبی اسکله شماره ۶ و دیوار کشی اراضی پسکرانه هم با اخذ مجوز‌های لازم به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز دو پروژه شامل انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله شناور شماره ۱ بندر ابوموسی به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.