مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : کرونا به ۱۱۰۰ شغل در صنعت گردشگری استان طی ماه‌های اسفند و فروردین آسیب وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : شیوع ویروس کرونا آن هم در فصلی که پیک ورود مسافران بوده است آسیب‌های به صنعت گردشگری وارد کرده البته در کل دنیا صنعت گردشگری در پی این ویروس آسیب دیده است.

او گفت : در استان کرمانشاه یک هزار و ۱۰۰ نفر در صنعت گردشگری از نظر شغلی طی ماه‌های اسفند و فروردین آسیب دیدند و خسارت این بخش به ۱۸ میلیارد تومان رسید و البته خسارات وارده در ماه اردیبهشت نیز در حال برآورد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۹۰۰۰ صنعتگر داریم، افزود: در حوزه صنایع دستی نیز بیش از ۱۷ میلیارد تومان خسارت به استان کرمانشاه وارد شده است.

این مسئول ادامه داد: به منظور جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه هستیم از جمله اینکه بسیاری از مشاغل که در حوزه صنایع دستی و گردشگری بیمه نبودند و در موارد بیمه مانع جبران خسارت می‌شد که خوشبختانه با دستوری که در این زمینه صادر شد قرار است خسارت صنعتگران و بخش گردشگری جبران شود که بخشی در قالب پرداخت تسهیلات گردشگری خواهد بود.

قادری افزود: در حال حاضر اماکن گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و البته بر فعالیت آن‌ها نظارت جدی اعمال می‌شود.

او گفت: طرح‌های حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها طبق زمان بندی و بر اساس برنامه کرمانشاه ۲۰۲۰ در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: پارسال ۷۰۶ میلیارد تومان موافقت نامه اصولی سرمایه‌گذاری صادر شد که پیگیر به سرانجام رساندن آن‌ها هستیم که بخشی موافقت نامه اصولی موافقت ایجاد را اخذ کرده‌اند و بخشی نیز با مشکل کمبود منابع مواجه هستند.

این مسئول افزود: در این راستا منتظر تسهیلات تبصره ۱۸ و روستایی و عشایری هستیم که موارد تبصره ۱۸ را برای پرداخت معرفی کردیم، اما برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری منتظر ابلاغ وزارت کار به استان هستیم.

قادری ادامه داد: جایگاه کرمانشاه روز به روز در گردشگری کشور علی الخصوص گردشگری غرب نمودار‌تر می‌شود و گردشگری روستایی به ویژه گردشگری طبیعت‌گردی بیشتر دیده می‌شود بر همین مبنا در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.

او گفت: در حوزه گردشگری مناطق روستایی، آبی، شهری و تفریحی به طور جدی در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم و امیدواریم ظرف دو سال آینده بتوانیم جهش خوبی در گردشگری استان کرمانشاه ایجاد کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.