رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق از مرمت و احیاء حمام تاریخی ملا مراد شهرستان بافق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، لیلی رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق گفت: پروژه مرمت حمام تاریخی ملامراد با اعتبارات خیری و پیگیری‌های کانون بافق شناسی و نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه این پروژه از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده، افزود: پیش بینی می‌شود مرمت این بنای تاریخی تا پایان شهریور به پایان برسد که با احیاء آن، حیات اجتماعی در مرکز شهر بافق رونقی دوباره می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق در ادامه در خصوص ویژگی‌های حمام تاریخی ملامراد اظهار داشت: این حمام تاریخی، که در سال‌های اخیر به صورت یک بنای متروکه در آمده، در ابتدای خیابان مهدیه واقع شده است.

او افزود: حمام تاریخی ملامراد ۱۷۰ متر مربع و عمده مصالح بکار رفته در ساخت آن آجر و ساروج است، سه هشتی، رختکن، خزینه و شاه نشین از فضا‌های داخلی این حمام قدیمی است.

او با اشاره به اینکه این بنا با ویژگی‌های منحصر به فرد معماری گلین، از جمله سازه‌های آبی شهرستان بافق است، اظهار داشت: پس از مرمت، این حمام بعنوان کافه آتلیه و تحت نظارت کانون بافق شناسی به فعالیت خواهد پرداخت.

حمام تاریخی ملامراد، از بنا‌های به جای مانده از دوران زندیه است و با شماره ثبت ۳۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.