علی اصغر جمعه‌ای گفت: باید همکاری عملی بین دانشگاه و صنعت تقویت شود و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند مشکلات موجود را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با صاحبان مشاغل تحت عنوان آمایش و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار است.

او افزود: دانشجویان مهارت‌های عملی را که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها کسب می‌کنند باید در کارخانجات صنعتی نیز تجربه نمایند.

جمعه‌ای بر لزوم ارتباط اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تاکید کرد و گفت: دانشجویان باید واحد‌های عملی را در کارخانجات مورد نیاز بگذرانند تا از نزدیک با محیط کار آشنا شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: باید همکاری عملی بین دانشگاه و صنعت تقویت شود و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند خلا‌ها و مشکلات موجود را از بین ببرد.

او به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار است.

آلبویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این وبینار گفت: نقش فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار مهم و کلیدی است.

او ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و شرکت شهرک‌های صنعتی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان سمنان دارای پتانسیل بسیار قوی دانشگاهی است.

آلبویه نقش فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم و کلیدی دانست و از تاسیس اتاق حل مساله در محل کسب و کار شهرک صنعتی خبر داد که تمامی دانشگاه در آن مشارکت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اهمیت آموزش‌های عملی و مهارتی مخصوصا آموزش‌های حین کار به شاغلین واحد‌های صنعتی و تامین نیروی انسانی متخصص و کاربردی برای این واحد‌ها را یادآور شد و بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی شاغلین صنایع تاکید کرد.

او اظهار داشت: با توجه به نقش برجسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های علمی، فنی و کاربردی به دانشجویان، افزایش تعامل و همکاری با این مجموعه دانشگاهی می‌تواند اثرات موثری در بخش صنعت به همراه داشته باشد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.