مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان میزان صادرات صنایع دستی استان را ۲ میلیون ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

فعالی مدیرکل میراث فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت‌: باید زنجیره ارزش صنایع دستی در استان تکمیل شود و اکنون تولید صنایع دستی در استان داریم، اما مواد اولیه مورد نیاز برخی از صنایع دستی استان را باید از نقاط دیگر وارد کنیم.

او افزود: خدمات پس از بافت برخی صنایع دستی تولیدی استان کرمان بیشتر در استان‌های دیگر صورت می‌گیرد لذا اگر این خدمات در استان کرمان ارایه شده و زنجیره ارزش صنایع دستی در استان تکمیل شود میزان صادرات و در آمد صنایع دستی استان کرمان خیلی بیشتر از آنچه که امروز هست، خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان میزان صادرات صنایع دستی استان را ۲ میلیون ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: اگر زنجیره تولید صنایع دستی استان کامل شود، میزان درآمد استان از این بخش افزایش چشمگیری پیدا خواهد شد.

او بیان داشت: استان کرمان با وجود هنرمندان بسیار ماهر، در بحث تولید صنایع دستی مشکلی ندارد، اما باید بازار فروش برای آن‌ها از طریق بازارچه‌های صنایع دستی در داخل و خارج از استان کرمان را به وجود آوریم.

فعالی ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی دائمی را یکی از برنامه‌های اصلی میراث فرهنگی استان کرمان در سال جاری دانست و اظهار کرد: اگر حمایت لازم از سوی وزارت میراث فرهنگی در امر ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی صورت گیرد و ما بتوانیم هنرمندان را در آن‌ها مستقر کنیم، شرایط خوبی برای تولیدکنندگان صنایع دستی ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه میزان درآمد هر استان از بخش صنایع دستی متفاوت است، اظهار کرد: باید تنوع محصولات صنایع دستی در استان کرمان بیشتر شود ضمن آنکه باید سلیقه بازار نیز در تولیداتمان لحاظ شود و صنایع دستی تولیدی، کاربردی باشد که خوشبختانه این موارد کم کم در حال لحاظ شدن است.

او با تاکید بر فعالیت‌های حوزه صنایع دستی به صورت کارگاهی و گروهی تصریح کرد: باید هنرمندان فعالیت‌های انفرادی خود را به صورت گروهی و کارگاهی در بیاورند و کمتر تک نفری به امر تولید بپردازند.

فعالی در خصوص برنامه سازمان میراث فرهنگی استان کرمان در سال ۱۴۰۰ گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در صورت حمایت‌های لازم یکی از برنامه‌های جدی این سازمان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود که این امر باعث رونق صنایع دستی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار