همه بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر استان هرمزگان از فردا به مدت سه روز، تعطیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: به علت شیوع بیماری کرونا، برای مقابله با این ویروس همه بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر استان هرمزگان از فردا چهارشنبه به مدت سه روز، تعطیل است.

همتی افزود:برای قطع زنجیره انتقال کرونا، با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، همه بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر استان هرمزگان در روز‌های بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام خرداد ماه، تعطیل است.

او افزود: در این مدت تنها اصناف ضروری و عرضه کننده کالا‌های اساسی و مورد نیاز عمومی مردم، فعالند و به ارائه خدمات می‌پردازند و همچنین برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم و تجمع در سراسر استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: فرمانداران مکلف به نظارت دقیق برای اجرای این تصمیمات هستند و با همکاری و حضور فعال نیروی انتظامی اعمال محدودیت‌ها را نظارت و اجرایی کنند.

همتی گفت: در حال حاضر ظرفیت بسیاری از بخش‌های بیمارستانی و تخت‌های مراقبت‌های ویژه مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان تکمیل شده و تنها راه عبور از این وضعیت رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم تردد و مسافرت است.

او از مردم درخواست کرد از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی نیز پرهیز کنند تا با رعایت این موارد، زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

استاندار هرمزگان گفت: در این سه روز تعطیلات، محدودیت تردد در همه جاده ها، محور‌های مواصلاتی و بنادر مسافری استان هرمزگان اعمال می‌شود و از هرگونه سفر غیرضروری به شهرها، روستا‌ها و جزایر استان جلوگیری می‌شود.

به گفته همتی، همه روستا‌های استان هرمزگان از ابتدای هفته جاری به مدت دو هفته قرنطینه هستند و ورود و سفر غیرضروری به روستا‌ها ممنوع است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.