رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دستور اجرایی ترامپ درباره اصلاح ساختار پلیس را بسیار پایین‌تر از حد مطلوب دانسته و گفت این فرمان به تدابیر بازخواست الزامی نیازمند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد فرمانی که ترامپ در خصوص رفتار پلیس آمریکا با توجه به تظاهرات سراسری در واکنش به قتل بی‌رحمانه سیاه‌پوستان آمریکایی از جمله جورج فلوید، امضا کرده است اصلا در حد مطلوب نیست.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «فرمانی که دونالد ترامپ در خصوص اصلاح عملکرد پلیس آمریکا امضا کرده، برای مقابله با بیماری ستم نژادپرستانه از حد مطلوب بسیار پایین‌تر است.»


بیشتر بخوانید


نانسی پلوسی افزود: «این فرمان به تدابیر بازخواست الزامی برای پایان دادن به رفتار وحشیانه پلیس نیازمند است.»

این در حالی است که پیش از این ترامپ مدعی شد در دوره اول ریاست جمهوری او خیلی بیشتر از جو بایدن به مردم از جمله سیاه‌پوستان خدمت شده است!

با انتشار ویدئوی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و صحنه دلخراشی که افسر پلیس سفید پوست با قرار دادن زانویش روی گلوی فلوید بوجود آورده بود و شنیدن ضجه‌های «نمی‌توانم نفس بکشم»، مردم زیادی از سرتاسر دنیا اعتراضات گسترده‌ای علیه نژادپرستی انجام داده‌اند.

اما چیزی که این اعتراض را متمایز از هر جنبش دیگری که در مبارزه با نژادپرستی صورت گرفته می‌کند تدام و مدت زمانی است که تظاهرات در حال انجام است. به عبارتی تاکنون نزدیک به سه هفته از روی دادن این فاجعه می‌گذرد، اما صدای مردم از نقاط مختلف جهان به گوش می‌رسد که در مخالفت با تبعیض فریاد می‌زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار