نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد اقدامات آمریکا نشان می‌دهد این کشور دچار «شیزوفرنی سیاسی» شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، در اظهاراتی با اشاره به اقدامات خصمانه واشنگتن علیه مردم این کشور گفت آمریکا به «شیزوفرنی» سیاسی دچار شده است.

او گفت: وقتی آمریکا ۲۰۰ هزار بشکه از نفت سوریه را آشکارا می‌دزد و وقتی که چهار هزار تن پنبه می‌دزد و هزاران هکتار مزرعه گندم را به آتش می‌کشد و به تقسیم سوریه مباهات می‌کند و عمدی از ارزش لیره سوریه می‌کاهد و با هدف خفه کردن ملت سوریه تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور اعمال می‌کند و وقتی که بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرده و از ترکیه حمایت می‌کند و پس از همه این کار‌ها نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد می‌آید و می‌گوید که دولت آمریکا از وخامت اوضاع معیشتی مردم سوریه نگران است و وخامت اوضاع اقتصادی را به آنچه آن را نظام سوریه می‌نامد نسبت می‌دهد، این سوأل به حق را مطرح می‌کند که آیا همه این‌ها نشان دهنده یک بیماری نیست، آیا این‌ها نشانه‌های شیزوفرنی سیاسی نیست.

اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی یک بیماری روانی است که با رفتار و گفتار غیرعادی نمایان می‌شود. 

این اظهارات  در حالی مطرح می‌شود که طرح موسوم به قانون سزار برای تحریم سوریه سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا تصویب شد و بر مبنای آن تحریم‌های اقتصادی علیه دولت دمشق و متحدانش اجرایی می‌شود. این قانون قرار است از ۱۷ ژوئن وارد فاز اجرایی شود.

وزارت امور خارجه سوریه نیز پیشتر در بیانیه‌ای ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حق سوریه را که آخرین آن‌ها اجرای قانون سزار است، به شدت محکوم کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار