مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: دهیاران ۶۰ نقطه بحرانی استان تجهیز و امکانات در اختیارشان قرار داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در بحث سیل سال ۹۸ حدود چهار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به استان آمد، ولی هنوز جذب نشده است.

او افزود: اگر به منابع طبیعی برای تأمین تجهیزات کمک نمی‌شود حداقل دهیاران ۶۰ نقطه بحرانی استان تجهیز و امکانات در اختیارشان قرار داده شود.


بیشتر بخوانید: رقص آتش بر دامان جنگل‌های زاگرس


محمدی مقدم اضافه کرد: آتش‌سوزی منطقه خائیز یک فرصت برای توجه و حساسیت بیشتر به موضوع آتش‌سوزی بود و توجه مسئولانی را نسبت به زاگرس دقیق‌تر کرد.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد جنگل‌های کشور در زاگرس است ادامه داد: جنگل‌های زاگرس در حال خشک‌شدن هستند و کسی به فکر آن‌ها نیست.

محمدی مقدم گفت: در بحث پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۳۰ پروژه پیشنهاد گردید و منابع طبیعی نیز پنج پروژه که یکی از آن‌ها مربوط به اطفای آتش‌سوزی بود.

او افزود: الگوی کشت باید تغییر کند، البته سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در این خصوص نیز به سمت اصلاح است.

محمدی‌مقدم با بیان اینکه ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها ناشی از عوامل انسانی است اضافه کرد: برای افزایش آگاهی بخشی در ۶۵ نقطه بحرانی استان کارگاه‌های آموزشی با دهیاران گردشگران، چوپانان و... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار