افزایش صادرات، علت اصلی ازدحام کامیون‌ها در مرز دوغارون

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: افزایش ۳۰ درصدی صادرات وزنی، علت اصلی ازدحام کامیون‌ها در مرز دوغارون است.

حسین آخوندزاده مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: افزایش ۳۰ درصدی صادرات وزنی، علت اصلی ازدحام کامیون‌ها در مرز دوغارون است؛ همچنین وجود زیرساخت‌های ضعیف در گمرک اسلام قلعه افغانستان برای تشریفات گمرکی، در این روند ازدحام بی تاثیر نبوده است.

او افزود: افتتاح فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و به دنبال آن اضافه شدن پارکینگی دیگر در این مرز و ۲۴ ساعته شدن خدمات گمرکی در دوغارون و اسلام قلعه، می‌تواند از معطلی رانندگان در مرز بکاهند.
 

گمرک هرات به محل اولیه خود باز می گردد

 
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: انتقال گمرک هرات به اسلام قلعه و کیفیت پایین راه‌ها در ورودی و خروجی نقطه صفر مرزی بین دو کشور، مشکلات زیادی برای پذیرش رانندگان کامیون ایجاد کرده است.

آخوندزاده بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط معین‌های گمرکات افغانستان، قرار است تا دوباره گمرک هرات به محل اولیه خود بازگردد تا روند پذیرش کامیون‌ها سرعت گیرد.

او در خصوص افزایش ساعت کاری در مرز تصریح کرد: با پیگیری‌های فرماندار تایباد و مسئولین گمرک دوغارون، ساعت کاری در این مجموعه از ساعت ۷ الی ۱۹ به مدت دوهفته افزایش یافته است.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.