فیلونیز فلوید در مصاحبه جدید خود اعلام کرد مرگ برادرش کمک به کل جوامع انسانی بوده تا متوجه خشونت پلیس شده و با هم همصدا شوند.

فیلونیز فلوید: مرگ جورج به همه انسان‌ها کمک کرد و خشونت پلیس را نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، فیلونیز فلوید، برادر جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که به دست پلیس سفیدپوست آمریکا به قتل رسید، با انتشار ویدئویی گفت مرگ برادرش چهره خشن پلیس را به جهانیان نشان داده و برای سفیدپوستان هم موثر بوده است.

فیلونیز فلوید در مصاحبه با شبکه آی‌تی‌وی گفت:« هرچه زمان بگذرد متوجه خواهید شد جورج زندگی همه آدم‌ها را تغییر داده، نه فقط زندگی ما بلکه تمامی انسان‌ها در سرتاسر جهان و اکنون اعتراضاتی را شاهد هستیم که دنیا هرگز به خود ندیده بود.»

همچنین وکیل خانوادگی فلوید در پیامی گفت مرگ فلوید باعث شد همگان متوجه شوند پلیس نیاز به بازبینی دارد و در ادامه گفت: «در آمریکا دو نوع عدالت داریم یکی برای سفیدپوست‌ها و دیگری برای سیاه‌ها، اکنون متوجه شدیم که به یک عدالت برای همه نیازمندیم.»

به دنبال قتل فلوید، اعتراضات در سراسر آمریکا علیه خشونت و وحشیگری پلیس چند هفته‌ای است ادامه داشته است و دیگر کشورهای جهان نیز با آنها همصدا شده‌اند.

روز شنبه نیز یک جوان سیاهپوست دیگر به دست افسر پلیس در آتلانتا ایالت جورجیا کشته شد که موجب تشدید بیش از پیش اعتراضات در این کشور گردید.

در پی اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا، شورای حقوق بشر سازمان ملل دستور جلسه‌ای فوری با محوریت نژادپرستی و خشونت‌ و وحشیگری نیروهای پلیس را صادر کرده است. همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز دستور اصلاحات پلیس این کشور را امضا کرده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار