رئیس کمیسیون اروپا خواستار همکاری جهانی در توزیع واکسن کرونا شد

اورزولا فن در لاین در پیامی ویدئویی با تاکید بر همکاری میان کشور‌های اروپایی، از جامعه جهانی خواست تا برای کشف واکسن کرونا همکاری داشته باشند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در پیامی ویدئویی که در توئیتر این کمیسیون بازنشر شده بر لزوم همکاری مشترک میان کشورهای اتحادیه اروپا پس از بروز شکاف‌هایی میان اعضای اتحادیه تاکید کرد و گفت  امروز اتحادیه اروپا استراتژی تولید واکسن خود را ارائه خواهد داد.

فن در لاین در پیام ویدئویی خود با بیان آنکه «امروز استراتژی خود برای واکسن کرونا را ارائه خواهیم داد، اما برای افزایش احتمال رسیدن به این واکسن و کشف موفقیت‌آمیز آن باید اتحادی میان کشورهای خودمان و همکاری نزدیک داشته باشیم. ما نیاز داریم به سرعت و با تلاش بیشتری بر پیروزی بر کرونا اهتمام ورزیم» افزود: «پس از آنکه هرکدام از کشورهای به تنهایی برای کشف واکسن تلاش کردند، کشورهای اروپا به سرعت باهم متحد شدند. اروپا در حال تلاش برای خارج شدن هرچه سریعتر از این بحران است. اما مشخص است که کل دنیا به جایی رسیده که جنبه اقتصادی و سلامت با هم برخورد کردند.»

او اضافه کرد: «سلامت و اقتصاد برای ما زمانی به حالت عادی بازخواهد گشت که واکسن این ویروس را بیابیم. زمانی که آن را کشف کردیم باید با قیمت مناسبی در اختیار شهروندانمان قرار دهیم. در این راستا نباید رقابت مخاطره‌آمیزی میان کشورهای ما باشد. به این منظور چندین هفته است که با موسسات دارویی مختلف همکاری می‎کنیم.»

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه با تاکید برآنکه هفته گذشته وزیران بهداشت اروپا بر انجام چنین کاری و همکاری با یکدیگر موافقت کردند گفت کمیسیون اروپا در نظر دارد واکسن را با هزینه مناسب در اختیار کشور‌های جهان، و به طور خاص کشور‌های حساس‌تر و در حال توسعه قرار دهد.

فن در لاین گفت: تاکنون کمیسیون اروپا توانسته ۱۰ میلیارد دلار کمک هزینه جمع‌آوری کند، اما کمک بیشتری نیاز است و از تمام کشور‌ها می‌خواهیم ما را یاری کنند.

او همچنین اعلام کرد حدود دو هفته دیگر (۷ تیر ماه) نشستی جهانی برگزار خواهد شد و افزود: «با کشور‌های همراه بررسی خواهیم کرد که آیا تضمین می‌کنند در اختیار کشور‌های درحال توسعه و توسعه نیافته واکسن قرار دهند و برای تولید آن هم کمک مالی برسانند. کشورهای ثروتمند که با ما همراه شوند تولید واکسن مطمئن و موثر را سرعت خواهند بخشید به کشور‌های نیازمند هم کمک خواهند کرد. زمانی که از بحران شیوع جهانی صحبت می‌کنیم هیچ اولویتی وجود ندارد.»

فن در لاین در آخر گفت اقتصادمان به کل دنیا و گردشگری، تجارت و همکاری وابسته است و تنها زمانی به حالت عادی باز خواهد گشت که اقتصاد کل دنیا به روال عادی خود بازگردد و از همه مهمتر زمانی که دنیا از ویروس کرونا خلاص شود، شهروندان اروپایی از شر آن رهایی خواهند یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار