مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، از ساماندهی توزیع گاز مایع در این استان خبر داد و گفت : گاز مایع از تیرماه امسال فقط از طریق کارت و به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاسمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین از سال گذشته در کشور، گفت : بعد از اجرای این طرح تمایل مردم به سمت گاز مایع (LPG) افزایش یافت و توزیع آن را در استان با مشکلاتی روبرو کرد و از این رو ساماندهی توزیع آن در دستور کار قرار گرفته است.

او یکی از مشکلات به وجود آمده در این راستا را تامین گاز مایع از طریق کانال‌های عرضه خارج از شبکه و غیرقانونی توسط خانوارهای نیازمند دانست و گفت : از این رو شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی به فکر ساماندهی توزیع گاز مایع در کشور افتاد.

۵۶ هزار خانوار مصرف کننده گاز مایع در استان کرمانشاه

او با اشاره به اینکه امسال توزیع نفت سفید در استان کرمانشاه را ساماندهی کردیم، افزود: براساس راستی آزمایی که در سال جاری انجام دادیم نزدیک به ۵۶ هزار خانوار مشترک نفت سفید را ساماندهی کردیم که به طور قطع این تعداد خانوار نیازمند گاز مایع هستند.

او ادامه داد: در کنار این تعداد خانوار، یکسری اصناف مانند ایزوبام‌کارها، مجتمع های بین راهی، خانه باغ ها، رانندگان بین راهی و سایر اصناف نیاز به گاز مایع دارند که بنا داریم با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله استانداری، فرمانداری ها، میراث فرهنگی، حمل و نقل و پایانه ها، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی توزیع گاز مایع به این اصناف را نیز ساماندهی کنیم.

 او گفت: اکنون ۵۶ هزار خانوار نفت سفید سوز در استان کرمانشاه به صورت الکترونیکی و در قالب کارت های بانکی سهمیه خود را دریافت می کنند و بنا داریم گاز مایع این خانوارها را نیز در قالب همین کارت بانکی توزیع کنیم.

او ادامه داد: این ۵۶ هزار نفر در سامانه صدف ثبت نام کرده اند و واحدهای صنفی نیازمند به گاز مایع هم باید در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام دستگاه متولی باید آنها را تایید کند و بعد از آن هم ما سهیمه ای بنا بر نوع فعالیت ماهانه آنها اختصاص می دهیم و کارت آنها شارژ خواهیم کرد.

 او گفت: ثبت نام خانوارها و اصناف در سامانه صدف به صورت کاملا رایگان و تنها یک بار صورت می گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.