استاد دانشگاه «تافتز» آمریکا با اشاره به درگیری‌های پیونگ یانگ و واشنگتن گفت قدرت سایبری کره شمالی یکی از بهترین‌های جهان به حساب می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی اکسپرس، استاد دانشگاه تافتز آمریکا در سخنانی با اشاره به درگیری‌های کره شمالی و آمریکا گفت کره شمالی در جنگ سایبری، یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود.

طبق گزارش دیلی اکسپرس، پس از هشدار کره شمالی به آمریکا در خصوص عدم مداخله در امور داخلی پیونگ یانگ، حال کارشناسان بر این باورند کره شمالی که از قدرت سایبری بالایی برخوردار است، می‌تواند در صورت ادامه یافتن اقدامات خصمانه واشنگتن، انتخابات آمریکا را به شکل شوکه کننده‌ای مختل کند.

دیلی اکسپرس با اشاره به همین مسأله نوشت: دونالد ترامپ که علیه رقیبش جو بایدن در حال مبارزه است تا بتواند عنوان ریاست جمهوری آمریکا را حفظ کند، ممکن است با تهدیدی بزرگتر مواجه شود؛ چرا که کره شمالی قادر است در نتایج انتخابات این کشور به منظور آزمایش توانایی هایش مداخله کند.

«سانگ یون لی» استاد مؤسسه «کیم-کو» در مطالعات کره شناسی در «دانشکده حقوق و دیپلماسی فلچر» در دانشگاه تافتز آمریکا در سخنانی گفت: کره شمالی قادر است نشان دهد تا چه اندازه و تا چه میزان می‌تواند انتخابات آمریکا را مختل کند.

وی در ادامه افزود: من کاملا انتظار دارم کره شمالی توانایی هایش را به منظور اینکه نشان دهد با هک (و نفوذ به) سیستم انتخاباتی آمریکا چه چیزی برجای می‌گذارد، آزمایش کند.

او در ادامه افزود: توانایی‌های سایبری کره شمالی به سادگی یکی از بهترین‌ها در سطح جهان به حساب می‌آید.

گفتنی است اظهارات این پروفسور دانشگاه تافتز آمریکا در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه کره شمالی نیز چندی پیش به دولت ترامپ در خصوص مداخله در امور داخلی دو کره هشدار داد و گفت: آمریکا بهتر است زبانش را نگه دارد و اگر نمی‌خواهد با مسأله‌ای خطرناک مواجه شود، در ابتدا به امور خود بپردازد.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین گفته بود: نه تنها برای منافع آمریکا، بلکه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور نیز این مسأله سودمند خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
به نظرم ترامپ افکار شومی در سر داره و برای انتخاب شدن میخواد جنایت کنه و حرفهای این پروفسور هم به سفارش ترامپ هست
آخرین اخبار