کارگاه توان بخشی و سالن ورزشی دانش‌آموزی مجتمع آموزشی استثنایی در بجنورد، مرکز خراسان شمالی امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

افتتاح  ۱۷  مدرسه  و کارگاه توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی بجنورد با حضور وزیر آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: کارگاه توان بخشی در زیربنایی با وسعت ۵۵۰ مترمربع و سالن ورزشی با وسعت ۸۳۵ مترمربع ساخته شده است.

علی متقیان گفت : برای ساخت کارگاه توان بخشی ۲۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ساخت سالن ورزشی هم هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

 


بیشتر بخوانید : ۲۵ هزار معلم حق‌التدریسی امسال جذب آموزش‌وپرورش می شوند 


او  افزود : این مرکز توان بخشی برای خدمات رسانی به ۵۰۰ نفر دانش آموزان ایجاد شده است البته دانش آموزان عادی که نیازمند خدمات هستند هم می‌توانند از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : در مرکز توان بخشی، خدمات مختلف از جمله کاردرمانی، شنوایی سنجی، حرکت درمانی، روان سنجی، تست هوش، ارزیابی طیف اوتیسم و ازریابی بهداشتی دانش آموزان قابل ارائه است.

اکنون هزار و ۳۸۷ دانش آموز و با نیاز‌های ویژه استان در ۶۶ مرکز مستقل و ۲۲۰ کلاس درس از خدمات آموزشی و توانبخشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بهرمند می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز گفت : برای اجرای طرح جایگزینی هزار و ۸۵۰ دستگاه بخاری هرمتیک با بخاری گازی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

امین فلاح افزود :  برچیدن بخاری‌های گازی از ۲۸۲ مدرسه استان، در سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به این استان، مصوب شده بود.

او  افزود : ۷۰ درصد از این رقم از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تامین شده است.

فلاح در باره طرح برچیدن مدارس سنگی استان نیز گفت : ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس هم امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

سالن ورزشی دانش آموزی هنرستان سیدجمال الدین اسدآبادی شهر بجنورد از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز است که در زیربنایی با وسعت ۹۸۶ مترمربع ساخته شده و برای اجرای آن ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است ، که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضا‌ها نیازمند مقاوم سازی و ۱۱ درصد هم تخریبی است.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.