کارشناس هواشناسی کردستان گفت:آسمان استان کردستان تا یکشنبه هفته آینده در اکثر ساعات صاف و آفتابی خواهدبود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خسرو سیف پناهی شعبانی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی،از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده، جو منطقه نسبتا پایدار بوده و در بیشتر ساعات روز آسمان استان صاف و آفتابی می‌باشد. 

او افزود:طی مدت یادشده، بخصوص در بعدازظهر‌ها وزش باد قابل ملاحظه بوده که این شرایط در روز‌های جمعه تا یکشنبه هفته آینده نمود بیشتری داشته و گا‌ها بصورت تند باد لحظه‌ای نیز رخ خواهد داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان یادآورشد:با توجه به شکل گیری گردوخاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور طی امروز و دو روز آینده، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان کاهش خواهد یافت.

سیف پناهی گفت:از لحاظ دمایی نیز، امروز شاهد افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در سطح منطقه خواهیم بود. ولی مجددا از روز جمعه تا اواسط هفته آینده دما ۴ تا ۶ درجه کاهش داشته و از گرمای سطح استان کاسته خواهد شد.

او افزود:همچنین طی این مدت با توجه به افزایش دما و وزش باد در بعدازظهر‌ها احتمال وقوع و گسترش آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.