رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد:

افزایش ۴۰ تخت ICU وجذب ۱۳۶ نیروی پرستاری در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از اقدام برای افزایش ۴۰ تخت ICU به بخش‌های مراقبت ویژه استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به طرح مشکلات بهداشت و درمان استان مرکزی در جلسه با معاونان توسعه و درمان وزیر بهداشت گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی در استان، حدود ۴۰ تخت ICU به تعداد تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه استان افزوده خواهد شد که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

جمالیان افزود: در این جلسه همچنین موافقت تهیه یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان جزء اولویت‌های کشوری قرار گرفت تا در اسرع وقت این دستگاه در اختیار شهروندان دلیجانی قرار گیرد.

او با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در استان مرکزی و تلاش برای رفع این کمبود‌ها اضافه کرد: فعلا مجوز جذب ۱۳۶ نیروی پرستاری را در استان کسب کردیم و سعی داریم این تعداد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این نیرو‌ها از طریق آزمون امسال پرستاران با رعایت تمامی قوانین استخدامی جذب می‌شوند و سعی داریم پرستارانی که از آغاز شیوع بیماری کروناویروس با دانشگاه علوم پزشکی اراک همکاری داشته اند، در این آزمون استخدامی امتیاز ویژه داشته باشند.

او ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر نیروی پرستاری به صورت شرکتی با دانشگاه علوم پزشکی اراک همکاری می‌کنند که به دلیل نداشتن امنیت شغلی نیاز به تبدیل وضعیت دارند.

جمالیان تصریح کرد: در شهرستان محلات با اهداء دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان امام خمینی (ره) توانستیم تعداد تخت‌های ICU را در این شهرستان افزایش دهیم تا با آمادگی بیشتر بتوانیم با افزایش احتمالی کرونا مقابله کنیم.

او   اظهار کرد: سالن کنفرانس بیمارستان ولیعصر اراک با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال با به روزترین تجهیزات آموزشی آماده بهره برداری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.