استاندار خراسان شمالی خبر داد: در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدعلی شجاعی در نشست شودای اداری استان اظهار داشت : تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان رهاورد سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی می‌باشد که برای تامین نداشته‌های حوزه آموزش و پرورش استان و تحول آن بسیار موثر خواهد بود.

او گفت : وام‌هایی برای احداث و تجهیز مدارس غیردولتی و غیر انتفاعی نیز پیش بینی شده است.

 شجاعی تصریح کرد : آموزش و پرورش سنگ بنای هر جامعه‌ای است و در استان تلاش داریم با بسیج همه امکانات تا دهه فجر امسال نرخ باسوادی استان در حوزه‌های مختلف به متوسط کشوری برسانیم.

شجاعی ادامه داد: تعیین تکلیف اراضی با کاربری آموزشی یکی از چالش‌های خراسان شمالی بود که با مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط تا کنون ۱۳ هتکار زمین در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین به حوزه آموزش و پرورش تخصیص یافته است که باید تلاش شود این اقدام در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.

او  مطرح کرد : از ۱۳ هکتار زمین تخصیص داده شده ۴ هکتار برای بخش خصوصی و غیرانتفاعی و ۹ هکتار برای بخش دولتی خواهد بود.

او افزود : تشکیلات خیرین در شهرستان مانه و سملقان وجود ندارد و این نداشته باید تا یک هفته آینده برای این شهرستان تامین شود.

 شجاعی تاکید کرد : استان برای برداشتن گام‌های بلند در راستای توسعه نیازمند افکار بزرگ است یعنی مردم را به نداشته‌ها عادت ندهیم و به فکر تامین نداشته‌ها باشیم و خودمان را اسیر افکار کوچک نکنیم

استاندار  افزود  : سند سازگاری با کم آبی استان هفته گذشته در نشستی با حضور وزیر نیرو و نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف در تهران بررسی و پیشنهادات استان مطرح شد.

 محمدعلی شجاعی گفت : در این نشست مطرح شد در راستای سازگاری با کم آبی حداقل سالانه ۷۰ میلیارد تومان با لحاظ نرخ تورم تا سال ۱۴۰۵ از صنایع استان اخذ و در حوزه‌های مختلف مورد تشخیص استان هزینه شود که بعد از تصویب هیات دولت به استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.