نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فشار معیشتی روی مردم به عنوان عامل اصلی برخی بی‌ملاحظگی‌ها و کنار گذاشتن مراقبت‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در نشست ویدیوکنفرانسی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان گفت: باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا طرح‌های جدیدی اتخاذ کرد.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم استان و مشکلات معیشتی آنان، افزود: فشار از طرف مردم وجود دارد که اقتصاد شهر خوابیده و تا زائر نیاید، این مشکلات حل نمی‌شود، باید این وضعیت برای آنان روشن شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی فشار معیشتی و گذران زندگی را به عنوان عامل اصلی برخی بی‌ملاحظگی‌ها و کنار گذاشتن مراقبت‌ها دانست و ادامه داد: شبی که بسته شدن حرم مطهر رضوی اعلام شد، ۷۰ درصد حضور مردم در این مکان مقدس کم شد و شاهد تعطیلی جلسات مذهبی بودیم، مردم واقعاً این ملاحظه را داشتند، اما امروز وضعیت به‌جایی رسیده که زندگی مردم دارد لنگ می‌شود.
 

بیشتربخوانید:اجازه دهید مدیریت کرونا استانی شود/مشهد و خراسان رضوی شرایط خاصی دارد

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: بسیاری مسائل و مشکلات مربوط به استان‌ها بوده و نمی‌شود از مرکز کشور برای همه استان‌ها تصمیم‌گیری شود، اجازه دهند خود استان مدیریت مسئله را در استان در دست بگیرد.

او تصریح کرد: تمام پیشرفت و توان مدیریت ما در کرونا، همکاری و همراهی مردم بوده، اگر مردم همکاری نمی‌کردند، چطور موفق می‌شدیم؟ معتقدم این سبک محدودیت‌سازی به این شکل دیگر جواب نمی‌دهد و باید طرح‌های جایگزین دیگری برای آن ایجاد کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عملکرد خراسان رضوی در بحث مبارزه با کرونا نمره ۲۰ از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته است، تاکید کرد: کسی که نمره ۲۰ می‌گیرد باید برایش یک پاداشی هم لحاظ شود و بهترین هدیه مسئولان کشوری به مدیران استانی دادن اختیار تام در تصمیم‌گیری‌های موضوعات مختلف استانی از جمله کرونا بوده است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در رابطه با زمان برگزاری نماز جمعه در مشهد و دیگر شهر‌هایی که امکان آن وجود ندارد طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهیم کرد؛ گرچه معتقدیم که ۵۰ درصد اثربخشی سخنان ما در تریبون نماز جمعه است، اما اگر شرایط به‌گونه‌ای بود که امکان برگزاری وجود نداشت خواستار اقامه این نماز دشمن‌شکن در زمانی هستیم که وضعیت مناسبی داشته باشیم تا هیچگونه آسیبی به مردم نرسد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار