شهردار اراک: باید بر اساس نیاز‌ها و درخواست‌های شهروندان، تولید خدمت شود.

اقداماتی که شهردار اراک در دستور کار قرار دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عبدالکریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک با تاکید بر این مهم که هماهنگی بیشتر بین مدیران شهرداری یکی از مهم‌ترین روش‌های خدمات بیشتر به شهروندان است، گفت: باید بر اساس نیاز‌ها و درخواست‌های شهروندان، تولید خدمت شود و مدیران شهرداری با حضور در بین شهروندان نیاز‌های آنان را شناسایی و برای انجام آن اقدام نمایند.

شفیعی افزود: نهضت آسفالت در کلیه مناطق شهری با توان، جدیت و سرعت بیشتری در سال جاری انجام شود و بر اجرای آن نظارت کاملی توسط کارشناسان متخصص صورت پذیرد.

او ادامه داد: با اشاره به فعالیت شرکت پاکزی (سامانه هوشمند جمع آوری و خرید پسماند خشک و طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های شهری) در اراک که به صورت پایلوت از کوی علوی آغاز شده، تاکید نمود که فعالیت‌های شرکت پاکزی باید در کل سطح شهر اراک توسعه پیدا کند.

شهردار کلانشهر اراک گفت: احداث باغ ایرانی، مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی، استحصال انرژی از پسماند‌ها و رفع مشکلات پروژه موزه تنوع زیستی پارک وحش اراک با قید فوریت جهت استفاده شهروندان در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

او بیان کرد: باغ موسوم به باغ مدیری واقع در ناحیه کرهرود اراک جهت استفاده شهروندان، توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری، آماده سازی شود.

نهضت آسفالت چیست؟

نبود زیرســاخت هایى، چون تونل مشــترک شهرى، زیرسازى اصولى خیابان و کوچه ها، کف ســازى ناهمساز با محیط شهرى، همواره پوشــش آسفالت را به ویرانى مى کشاند. پوشش آسفالت بــدون جدول، شــیب بندى و زیرســازى اصولى، چیــزى به جز دور ریختن ســرمایه هاى شــهرى نیســت که پایانى هم ندارد. شــوربختانه این روند سالیان ســال بر خیابان‌ها و معابر شهرى کشور ما مستولى بوده است.

از آنجا که شهردارى و در گذشته اى به چندان دور «بلدیه» متولى آســفالت خیابان هاى شــهر بوده اســت، ویرانــى و خرابى هایى را که دیگــر بخش هاى مدیریتى شــهر براى تســهیلات همگانى به بــار آورده باشــند، به ناچار مى باید شــهردارى‌ها ترمیم و روکش آسفالت بدهند. این همه، روند پیشــروى و صرفه جویى از هزینه را براى معابر کم اهمیت شــهرى، چون خیابان هاى فرعى و کوچه‌ها کندتر مى کند و گاه شــاهد معابرى مى شــویم که پس از ۳۰ ســال گذر عمر بر آن، همچنان خاکى مانده اند.

شــاید یکى از انگیزه هاى راه اندازى پروژه ى سراسرى به نام نهضت آسفالت جبران آن همه پس ماندگى‌ها و دادن فرصت براى شــهرهایى باشد که در این زمینه ناتوان مانده اند.

توجه و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ از الزامات مدیران شهرداری است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.