آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

نمازهای جمعه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود/ توجه ویژه به بنیان خانواده واجب است

امام جمعه اراک گفت: نماز های جمعه و مراسم های مذهبی که در این ایام با عظمت وجود دارد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

نمازهای جمعه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود/ توجه ویژه به بنیان خانواده واجب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: روزی که گذشت شهادت حضرت امام حعفر صادق (ع) بود و ایشان منشا تحولات عظیم علمی و فرهنگی و سیاسی و... در دنیای اسلام بودند.

او افزود: نماز جمعه دانشگاه امام صادق است و روز جمعه رمز عزت ما و عشق به اهل بیت و متعلق به امام زمان (عج) است در این روز همه مردم منتظر ظهور منجی عالم بشریت هستند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: از روز گذشته وضعیت مبتلایان به کرونا بهتر شده است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمازجمعه‌ها را در استان مرکزی با عظمت برگزار کنیم.

او اضافه کرد: در ماه‌های گذشته روز‌ها و ماه‌های با عظمت و با برکتی را پشت سر گذاشتیم و افسوس که نتوانستیم نماز‌های جمعه را برگزار کنیم.

امام جمعه اراک بیان کرد: دهه اول این ماه دهه کرامت است و این دهه بسیار با عظمت و پر برکت است مخصوصا که ما در ایران سر سفره امام رضا (ع) هستیم پس باید این دهه را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنیم.

او جایگاه زن و دختر را در اسلام و قرآن مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن‌های اسلام با شبکه‌های ماهواره‌ای و تهاجم‌های فرهنگی و... تلاش میکنند بنیان خانواده را از بین ببرند و ما باید در برابر آن‌ها و هدفی که در تهاجم فرهنگی آن‌ها قرار گرفته است را شناسایی کنیم و در مقابل دسیسه‌های آن‌ها مقابله کنیم.

او افزود: هفته‌ی قوه قضائیه را در پیش رو داریم و حجت الاسلام رئیسی پرچم عدالت گستری و مبارزه با فساد را بر دوش گرفته اند از استان مرکزی هم برادران عزیزمان در این راستا مسئولیت بر دوش گرفته اند و امیدواریم قوه قضائیه در این دوره جدید بتواند با همت بلند و تلاش مضاعف و توکل بر خدا و بکارگیری عناصر دلسوز در بعد قضاوت به حق و پیشگیری و اصلاح مجرمان و هم در بعد گسترش عدالت و حمایت از مظلومین و محرومین به شایستگی در کشور و در استان مسئولین خود را انجام دهد.

خطیب جمعه اراک اظهار داشت: قوه قضائیه چندین دستگاه وابسته و نظارتی دارد و تنها در بخش قضائی فعالیت ندارد بلکه در بخش‌های مختلف نظیر سازمان پزشک قانونی و سازمان زندان‌ها و سازمان ثبت املاک و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف فعالیت دارند.

او در خصوص جهش تولید گفت: برای جهش تولید نیار به همکاری همه مردم و دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌باشد با وجود اینکه در دو سال گذشته بارندگی در کشور خوب بوده است لذا کشاورزان و دامداران باید همت کنند تا از تمام ظرفیت‌های کشور و استان مرکزی به بهترین نحو استفاده شود و قدم بلندی در پیشرفت کشور برداریم.

او در رابطه با آزانس بین المللی گفت: دبیرکل آژانس با بهانه‌های دیگری که آورده است حمایتش را از جنایتکاران نشان داده و ما از همه دولت مردان می‌خواهیم اگر قرار باشد آژانس در رابطه با دولت جمهوری اسلامی بازی در بیاورد و هر بازدید خارج پروتکل را هرگز اجازه ندهند اتفاق بیوفتد و حتی اگر لازم باشد نسبت به خروج از آزانس بررسی‌هایی صورت بگیرد.

امام جمعه اراک گفت: آمریکایی‌ها با مشکلاتی که در جهان و در کشور خودشان به وجود آمده است روز به روز رسوا‌تر و روسیاه‌تر میشوند و همچنین در برخورد با نژاد پرستی رسوا شده اند و در مقابله با ویروس کرونا ناتوان و روسیاه هستند.

او در پایان و در خصوص مقابله با دشمنی آمریکایی‌ها گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران باید از فضای مجازی پاک و هدایت شده و کنترل شده استفاده شود و این بستر در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.