رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: به منظور حفاظت بیشتر از عرصه های منابع طبیعی، یگان حفاظت این اداره به موتور سیکلت چهار چرخ تجهیز شد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: نیرو‌های یگان حفاظت برای اینکه بتوانند در مواقع بحرانی و هنگام وقوع آتش سوزی در مناطق صعب‌العبور شهرستان به موقع حضور یابند و با سرعت عمل بیشتری در مهار آتش اقدام کنند به موتور سیکلت چهار چرخ تجهیز شدند.

پاتو با اشاره به اینکه این موتور با قابلیت و توانایی فنی بالایی که دارد قادر به عبور از مسیر‌های ناهموار همچون جنگل و مرتع است، افزود: حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و منابع ملی از امور مهم و ضروری است که با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب به خوبی انجام می‌شود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های «کاولان» و «کوران» واقع شده‌است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.