بومی‌سازی دستگاه ضدعفونی کننده پلاسما سرد

محققان کشور موفق به بومی‌سازی دستگاه ضدعفونی کننده پلاسما سرد شده‌اند که باعث کشته شدن ویروس‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان کشور در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی دستگاه ضدعفونی کننده پلاسما سرد شده‌اند. استفاده از این دستگاه باعث کشته شدن ویروس‌ها می‌شود. با استفاده از این دستگاه نیازی به استفاده از ماسک نیست.

ایروسان نام این محصول فناورانه است که با استفاده از پلاسمای سرد ویروس‌ها را از بین می‌برد.

هدایت غلامی مسئول ارشد فناوری این شرکت دانش بنیان در این باره می‌گوید: این تکنولوژی به واسطه یک ولتاژ بسیار بالا و آمپر پایین بین دو الکترود رسانا انجام می‌شود و می‌تواند هر نوع ویروسی را به واسطه آسیب به «آر ان آی» و «دی ان‌ای» نابود کند و از بین ببرد. بر اساس شاخص‌های استانداردی که در آزمایشگاه‌های خاص بوده است توانسته ایم امتیازان معتبر و مورد نیاز این محصول را با نمره قابل قبول کسب کنیم.


بیشتر بخوانید

اپلیکیشی که وجود کرونا را هشدار می‌دهد


خلج رئیس هیات مدیره این شرکت نیز در ادامه گفت: جز ۵ شرکت اول دنیا هستیم که به صورت حرفه‌ای این دستگاه را تولید می‌کنیم و بین سه کشور اول دنیا هستیم که این محصول را به صورت تجاری تولید می‌کنند.

فرشته سادات طباطبایی مدیر عامل این شرکت نیز گفت: نمونه خارجی این دستگاه در اوج کرونا ۸ هزار دلار قیمت داشت و هم اکنون به ۲۳ هزار دلار رسیده و در دسترس هم نیست. به پول کشور ما این دستگاه ۳۵۰ میلیون قیمت دارد.

او در ادامه با بیان اینکه قیمت واقعی این محصول ۲۰ میلیون است اضافه کرد: هم اکنون این محصول را در بازار داخل با قیمت ۱۵ میلیون ارائه می‌کنیم.

با شیوع و پایداری ویروس کرونا جهت دهی فناوری در جهان به سمت تولید دستگاه‌های ضد عفونی کننده و با تاثیر گذاری بالا پیش رفته است. این فناوری بومی شده و بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی برای محیط‌های تا ۱۱۰ متر مکعب قابل استفاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
وحيد
۱۸:۳۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
ببخشيد ادرس سايت چيست اگر بخواهيم خريداري كنيم براي كشورهاي خارج از ايران براي صادرات و پرداخت
آخرین اخبار