هفته سی و سوم بوندسلیگای آلمان، امروز (شنبه) با برگزاری ۹ مسابقه به صورت همزمان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سی و سوم فوتبال باشگاه‌های آلمان (بوندسلیگا)، امروز (شنبه) با برگزاری ۹ مسابقه به صورت همزمان از ساعت ۱۸ پیگیری می‌شود.

هفته سی و سوم بوندسلیگا/ لایپزیگ - دورتموند، جنگ نایب قهرمانی

تیم فوتبال بایرن مونیخ هفته قبل با برتری یک بر صفر مقابل وردربرمن قهرمان بوندسلیگا شد. ۲ هفته پایانی برای مشخص شدن تیم‌های سقوط کننده و همچنین تعیین باشگاه‌های راه یافته به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد از اهمیت خاصی برخوردار است.

لایپزیگ - دورتموند، جنگ نایب قهرمانی

این هفته ۲ تیم لایپزیگ و دورتموند برای کسب عنوان نایب قهرمانی به مصاف هم می‌روند. شاید کسب این عنوان روی کاغذ فرقی برای آن‌ها نداشته باشد، اما به نظر حیثیتی است. این بازی در ورزشگاه ردبول آرنا به میزبانی لایپزیگ برگزار می‌شود.

لایپزیگ با ۶۳ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد و با پیروزی در این دیدار به جایگاه دوم جدول خواهد رسید. این تیم ۵ بازی اخیر خانگی خود را مساوی کرده است. آن‌ها اولین پیروزی خود مقابل دورتموند را در سپتامبر ۲۰۱۶ به دست آوردند، اما از آن زمان تاکنون زنبور‌ها را شکست نداده اند.

در سوی دیگر، بورسیا دورتموند در ۵ بازی اخیر بیرون از خانه خود پیروز شده است. این تیم در بازی قبل به شکل عجیبی برابر تیم پایین جدولی ماینتس با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. ارلینگ هالند ستاره دورتموند در ۱۳ بازی خود برای این تیم در بوندسلیگا، ۱۱ گل به ثمر رسانده است.

یوسف پولسن مهاجم دانمارکی لایپزیگ به دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب خواهد بود. در تیم دورتموند هم اشرف حکیمی به علت محرومیت و مارکو رویس به دلیل مصدومیت، غایبان سرشناس زنبور‌ها هستند.

ترکیب احتمالی لایپزیگ: گولاچی، اوپامیکانو، هالستنبرگ، کلوسترمن، آمجلینو، لایما، زابیتسر، موکیل، دنی اولمو، پاتریک شیک و تیمو ورنر

ترکیب احتمالی دورتموند: بورکی، هوملس، پیژچک، جان، گوریرو، برانت، ویتسل، موری، سانچو، هازارد، هالند

ماینتس - وردربرمن، کلید معادله سقوط

بازی ماینتس و کلن خیلی از ابهامات در پایین جدول را برطرف خواهد کرد. ماینتس با ۳۴ امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد و از وضعیت بهتری نسبت به وردربرمن ۲۸ امتیازی، برخوردار است. این دیدار در ورزشگاه اپل آرنا (ماینتس) برگزار می‌شود.

تیم ماینتس ۳ بازی اخیر خانگی خود در لیگ را باخته است. آن‌ها در ۱۶ بازی داخل خانه خود در این فصل تنها ۱۴ امتیاز کسب کرده اند. این تیم هفته قبل، برد بسیار با ارزش ۲ بر صفر مقابل دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک را کسب کرد.

در طرف مقابل، وردربرمن ۳ بازی آخر خارج از خانه خود را برده است. این تیم از ۴ دیدار قبلی ۳ مسابقه را باخته و تنها تیم انتهای جدول پادربورن را شکست داده است. آن‌ها برای ماندن در بوندسلیگا به هر ۳ امتیاز این دیدار حساس نیاز دارند.

ادمیلسون فرناندز به دلیل محرومیت نمی‌تواند ماینتس را در این مسابقه همراهی کند. در تیم وردربرمن هم عمر توراک و نوری شاهین به علت مصدومیت این مسابقه را از دست داده اند.

هفته سی و سوم بوندسلیگا/ لایپزیگ - دورتموند، جنگ نایب قهرمانی

بایرن مونیخ - فرایبورگ، قهرمان بوندسلیگا برای فینال حذفی آماده می‌شود

تیم بایرن مونیخ در حالی این هفته میزبان فرایبورگ خواهد بود که در بازی مقابل وردربرمن قهرمانی خود در لیگ آلمان را قطعی کرد. این دیدار برای باواریایی‌ها کاملا جنبه تشریفاتی دارد، اما فرایبورگ برای کسب سهمیه لیگ اروپا برای فصل آینده به دنبال پیروزی در این دیدار خواهد بود.

بایرن مونیخ در ۱۴ بازی قبلی خانگی خود مقابل فرایبورگ شکست نخورده است. این تیم ۱۱ بازی اخیر خود در بوندسلیگا را هم با برد پشت سر گذاشته است. آلفونسو دیویس به دلیل محرومیت غایب مهم بایرن در این مسابقه است. کوتینیو، تولیسو و زوله هم طبق معمول چند دیدار اخیر مصدوم هستند.

در سوی مقابل، فرایبورگ ۳ بازی اخیر خارج از خانه خود را مساوی کرده است. این تیم هفته قبل هرتابرلین را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و خود را به وولفسبورگ نزدیک کرد تا شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ اروپای فصل بعد افزایش دهد. مانوئل گولد و لوکاس کوبلر به دلیل مصدومیت نمی‌توانند فرایبورگ را در این دیدار همراهی کنند.

فورتونا دوسلدورف - آگسبورگ، برد دوسلدورف حکم ماندن این تیم را امضا می‌کند

در دیگر بازی مهم هفته سی و سوم فوتبال باشگاه‌های آلمان، تیم فورتونا دوسلدورف که با ۲۹ امتیاز در رده شانزدهم بوندسلیگا قرار دارد برای ماندن در این لیگ به برد مقابل آگسبورگ احتیاج دارد. این بازی در ورزشگاه اسپریت آرنا (دوسلدورف) برگزار می‌شود.

تیم فورتونا در ۵ دیدار آخر خود ۴ مسابقه را باخته و فقط شالکه تیم بحران زده بوندسلیگا را شکست داده است. آن‌ها در این رقابت زک استفن را به علت مصدومیت در اختیار ندارند.

در سوی دیگر آگسبورگ با ۳۵ امتیاز در رتبه چهاردهم بوندسلیگا قرار دارد. این تیم در بازی رفت با نتیجه ۳ بر صفر فورتونا را شکست داد. فیلیپ مکس با دبل در آن مسابقه سهم زیادی در پیروزی آگسبورگ داشت. سیمون آستا و یان موراوک به علت مصدومیت غایبان آگسبورگ در این دیدار خواهند بود.

هرتابرلین - بایرلورکوزن، برد برای لورکوزن مهمتر از نان شب است

این دیدار شاید برای هرتابرلین رده یازدهمی مهم نباشد، اما برای تیم لورکوزن برد در این مسابقه از نان شب هم واجب‌تر است. لورکوزن برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل به هر ۳ امتیاز این رقابت نیاز دارد.

تیم لورکوزن در ۶ بازی قبلی خارج از خانه خود شکست نخورده است. آن‌ها در بازی قبل با درخشش کای هاورتس با نتیجه ۳ بر یک کلن را شکست دادند. این تیم توماس کرافت و متیو لکی را به دلیل مصدومیت در این دیدار به همراه نخواهد داشت.

در سوی مقابل، هرتابرلین در ۳ بازی قبلی خود در بوندسلیگا شکست خورده است. این تیم برادران بندر و کریم بلعربی را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

در بازی رفت تیم بایرلورکوزن با تک گل کریم رکیک به برتری رسید.

پادربورن - مونشن گلادباخ، گره سهمیه لیگ قهرمانان به دست تیم سقوط کرده باز می‌شود

تیم سقوط کرده پادربورن باید در هفته سی و سوم فوتبال باشگاه‌های آلمان به مصاف تیم گلادباخ برود. شاید این بازی برای تیم پادربورن مهم نباشد، اما می‌تواند سرنوشت سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را تعیین کند.

تیم گلادباخ با ۵۹ امتیاز در رده پنجم بوندسلیگا قرار دارد و امید زیادی دارد تا یکی از تیم‌های بایرلورکوزن یا لایپزیگ را در جدول پشت سر بگذارد. آن‌ها در ۳ بازی قبلی مقابل پادربورن پیروز شده اند.

در طرف مقابل تیم پادربورن ۱۳ بازی اخیر خود در بوندسلیگا را هرگز نبرده است. این تیم مجدد در فصل آینده باید در لیگ دسته دوم آلمان به بازی بپردازد. لوکا کیلیان این مسابقه را به علت مصدومیت از دست داده است.

پلیا، تورام و جانسون ۳ ستاره کلیدی گلادباخ در این بازی غایب هستند. در بازی رفت تیم گلادباخ با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید.

شالکه ۰۴ - وولفسبورگ، معدنچی‌ها به دنبال اولین برد بعد از ۱۴ بازی

مسابقات لیگ آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا مدتی تعطیل شد. این موضوع تاثیر زیادی روی تیم شالکه گذاشت. آن‌ها ۱۴ مسابقه است که رنگ برد را ندیده اند. اخیرا صحبت‌های در مورد تغییر مربی در این تیم به گوش می‌رسد.

در طرف مقابل وولفسبورگ با ۴۶ امتیاز در رتبه ششم جدول بوندسلیگا قرار دارد. این تیم به شدت از سوی فرایبورگ و هوفنهایم تحت تعقیب قرار گرفته است. آن‌ها فعلا سهمیه لیگ اروپای فصل بعد را در جیب خود دارند، اما در صورت هر گونه لغزش آن را از دست خواهند داد.

در این مسابقه امین حاریث و سلیف سانه از تیم شالکه غایب هستند. در تیم وولفسبورگ هم ویلیام و کاماچو این دیدار را از دست داده اند.

در بازی رفت تیم ۲ تیم به تساوی یک - یک رضایت دادند. به هر حال باید دید وولفسبورگ می‌تواند به لیگ اروپای فصل بعد برسد یا خیر؟

کلن - آینتراخت فرانکفورت، بازی تشریفاتی

یکی دیگر از بازی‌های این هفته بوندسلیگا بین تیم‌های کلن و آینتراخت فرانکفورت برگزار می‌شود. این مسابقه تاثیری روی سرنوشت تیم‌های لیگ آلمان ندارد.

کلن با ۳۵ امتیاز در رده سیزدهم جدول بوندسلیگا قرار دارد. این تیم با وجود اینکه در چند هفته اخیر عملکرد به شدت ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته است، اما با امتیازاتی که در نیم فصل اول فوتبال آلمان جمع کرد، خود را از منطقه سقوط نجات داد.

در طرف دیگر آینتراخت با ۴۱ امتیاز در رده نهم جدول بوندسلیگا قرار دارد. این تیم به موقع توانست خود را از منطقه سقوط نجات دهد. آن‌ها بعد از ۵ شکست متوالی در مقطعی از فصل به رتبه چهاردهم لیگ هم رسید، اما با چند پیروزی ارزشمند خود را از مهلکه نجات داد.

مارسل ریسه غایب تیم کلن در این دیدار خواهد بود. در تیم آینتراخت هم کامادا و گلسون فرناندز به دلیل مصدومیت حضور نخواهند داشت.

هوفنهایم - یونیون برلین، نماینده پایتخت آلمان می‌تواند به وولفسبورگ کمک کند؟

تیم هوفنهایم با ۴۶ امتیاز و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به وولفسبورگ در رده هفتم قرار دارد. آن‌ها امید زیادی دارند تا وولفسبورگ در ۲ هفته باقیمانده بوندسلیگا امتیاز از دست بدهد. گرچه این تیم با همین رتبه هم به پلی آف لیگ اروپا خواهد رسید.

یونیون برلین در چند هفته پایانی شکل متفاوتی را از خود نشان داده است. آن‌ها از ۵ دیدار آخر خود در ۳ بازی پیروز شده اند. این موضوع کار تیم هوفنهایم را سخت و به طور طبیعی امید‌های وولفسبورگ را زیاد خواهد کرد.

اسحاق بلفوضیل غایب تیم هوفنهایم در این مسابقه است. در تیم یونیون هم شرالدو بکر و سباستین پولتر به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار