رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب گفت : کشاورزی و حوزه منابع آبی و خاکی این شهرستان به منظور کشت محصولات مقرون به صرفه با راندمان بالاتر و در عین حال نیاز کمتر به آب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه برای تحقق جهش تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلال الفتی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب گفت : به منظور تحقق شعار سال (جهش تولید) لازم است ضمن تهیه و تدوین یک برنامه علمی و عملیاتی توسط نخبگان و خبرگان منطقه در بخش‌های مختلف به منظور توسعه شهرستان تمامی قابلیت‌های منطقه را مدنظر قرار دهند.

او گفت : از منابع زیرزمینی شهرستان از جمله قیر طبیعی (زغال سنگ) می‌توان استفاده بهینه کرد و از خام فروشی آن جلوگیری شود که هم ارزش افزوده ناشی از آن در رونق اقتصادی شهرستان مؤثر است و هم در کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی منطقه مفید واقع می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب گفت: به منظور حفظ و تثبیت اشتغال موجود در کارگاه‌های فعال شهرستان، نیاز است از بنگاه‌های اقتصادی و کارفرمایان واحد‌ها حمایت‌های لازم از جمله تزریق اعتبارات مناسب بانکی و اِعمال سیاست‌های تشویقی مانند تخفیف‌های مالیاتی، بیمه ای، عوارض و ... به عمل آید.

الفتی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی ضمن تقویت تیم‌های میدانی در بازرسی‌های ادواری با اتخاذ تدابیر مناسب، تمام تلاش خود را در راستای پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه ها، جلوگیری از سوء استفاده بعضی از افراد فرصت طلب در شرایط فعلی بازار در قیمت تمام شده کالا‌ها و محصولات و کوتاه کردن دست واسطه‌ها و ... اقدام جدی‌تر و مؤثرتری به عمل آورند.

او گفت: حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین درآمدی از جمله جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات آن می‌تواند مثمرثمر باشد.

او افزود: تلاش در راستای جذب اعتبارات سرمایه‌ای و اشتغالزایی باتوجه به نرخ بالای بیکاری شهرستان و همچنین عدم توسعه بخش صنعت در شهرستان و عدم توازن آن نسبت به ۲ بخش دیگر (کشاورزی و خدمات) و تلاش در راستای استفاده لازم و کافی از ظرفیت بازارچه مرزی سومار به عنوان یک پتانسیل مناسب اقتصادی در زمینه صادرات و موقعیت جغرافیایی و راهبردی شهرستان در همجواری با اقلیم مرکزی و اقلیم کردستان عراق به عنوان یک ظرفیت برای جهش تولید در گیلانغرب است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب گفت: توسعه جاذبه‌های توریستی و گردشگری با توجه به وجود مناطق مستعد و بکر تفریحی و آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان به منظور جذب توریست در راستای اشتغالزایی و گردش منابع مالی، تلاش در جهت فراهم کردن زمینه ورود هر چه بیشتر راهیان نور باتوجه به وجود یادمان شهدای گمنام و یادمان مطلع الفجر شهرستان به منظور آشنایی نسل جوان با مناطق عملیاتی و ارتفاعات کم نظیر منطقه و آشنایی با فرهنگ ایثار و مقاومت نیز می‌تواند منجر به جهش تولید در منطقه شود.

الفتی ادامه داد: تقویت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه مشاغل جدید و نو (استارتاپ ها) متناسب با نیاز بازار به منظور ارایه آموزش‌های تخصصی و مهارتی به جوانان بیکار منطقه، تشکیل اتاق فکر در شهرستان با حضور نخبگان و فعالان اقتصادی و اجتماعی به منظور برنامه ریزی برای طرح‌های سرمایه گذاری و ترغیب و جذب سرمایه گذران غیربومی با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان نیز به منظور توسعه شهرستان و تحقق شعار جهش تولید باید مدنظر قرار گیرد.

او گفت: تقویت و حمایت لازم از تشکل‌های بخش خصوصی از جمله شرکت‌های تعاونی و سازمان‌های مردم نهاد (NGU) در راستای جذب اعتبارات منطقه‌ای و ملی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری و حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و تفرجگاه‌ها و اکوسیستم‌های موجود شهرستان نیز از راه‌های پیشرفت منطقه است.

او ادامه داد: تلاش در راستای تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات پروژ‌های عمرانی و زیربنایی شهرستان به منظور تشویق پیمانکاران برای اتمام به موقع پروژه‌ها در حداقل زمان ممکن و جلب رضایت نیرو‌های کاری و استفاده حداکثری از نیرو‌های بومی منطقه و تقویت حس وفاق و همدلی و همکاری مضاعف در بین دستگاه‌های متولی (اجرایی و نظارتی) به عنوان سرمایه اجتماعی در راستای پیشبرد سریع‌تر امور جاری و تحقق برنامه‌های عملیاتی در قالب منشور کاری مدون و علمی نیز باید در دستور کار باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.