رئیس بخش‌ای سی یو بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) گفت: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور در تالار‌های عروسی و مراسم ختم موجب خواهد شد که آمار مبتلایان و جان باختگان افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی رضا صداقت رئیس بخش‌ای سی یو بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) گفت: روز‌های اول اسفند و فروردین ماه شرایط سختی را تیم درمانی بیماری کرونا شاهد بودیم، بیماران جوانی که مبتلا به ویروس کرونا میشدند و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جان خود را از دست می‌دادند.

او با تاکید براینکه دیدن صحنه‌های دلخراش از اشک و ماتم خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند برای هر انسانی سخت و دشوار است، اما ما امیدوار بودیم که دیگر این صحنه‌ها تکرار نمی‌شود، افزود: متاسفانه چند روزی است که شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم و این صحنه‌های غم انگیز دوباره تکرار شده است.


بیشتر بخوانید: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا

رئیس بخش‌ای سی یو بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا (ع)  ادامه داد: بیماران جوانی که هیچ گونه بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت، فشار خون و سرطان را نداشته اند و دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن هم مصرف نمی‌کردند، اما متاسفانه بخاطر ابتلا به این بیماری به کام مرگ کشیده شدند.

صداقت بیان کرد: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تردد‌های بی مورد در سطح شهر، حضور در تجمعات بالای ۴ نفر به خصوص در تالار‌های عروسی و مراسم ختم موجب خواهد شد که آمار مبتلایان و به همان نسبت آمار جان باختگان افزایش یابد.

او تصریح کرد: افزایش دوباره بیماری موجب از دست دادن تیم درمانگر و تکرار سناریو‌های غم انگیز خواهد شد، بنابراین باید همه احاد جامعه به این موضوع توجه کنند که همچنان در کرونا هستیم و زندگی همراه با کرونا، زندگی عادی نیست بلکه زندگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

رئیس بخش‌ای سی یو بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) با اشاره به اینکه عده‌ای بد برداشت کردند و تصور می‌کنند که زندگی با کرونا به معنای کنار گذاشتن مراقبت‌های لازم است، تاکید کرد: با کرونا زندگی کردن به معنای استفاده از ماسک و دستکش و پرهیز از حضور در اجتماعات است بنابراین باید به خانواده، فرزندان و همسایه‌های خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را آموزش دهیم و مرتب دست‌های خود را بشوییم و از ماسک استفاده کنیم.

صداقت با اشاره به اینکه صحبت کردن در خانواده در خصوص بیماری کرونا به نوعی موجب آگاهی بخشی عموم مردم نسبت به این بیماری است، اظهار کرد: امیدوارم دوباره روز‌های سخت اسفند و فروردین ماه تکرار نشود.

او افزود: من و همکارانم ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به بیماران هستیم، اما از مردم هم توقع داریم با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بار کاری ما را کاهش دهدند به امید روزی که با هم، زندگی کردن در شرایط کرونایی را بیاموزیم و به موارد بهداشتی کاملا توجه کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.