فرماندار سنندج گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا، دستفروشان در هسته مرکزی سنندج جمع‌آوری شدند و فعلا حق فعالیت ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدابراهیم زارعی فرماندار سنندج گفت: در راستای درخواست مردم و تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا، دستفروشان در هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان فردوسی جمع‌آوری شدند و اجازه پهن کردن بساط تا عادی شدن شرایط به آنان داده نخواهد شد.

او اضافه کرد: سازمان ساماندهی مشاغل و حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج هم پیگیر یافتن نقاط مناسبی در شهر هستند تا دستفروشان را آنجا مستقر کنند که این افراد در هسته مرکزی و خیابان‌های اصلی ازدحام و فعالیت نداشته باشند.

فرماندار سنندج از مردم خواست توجه بیشتری به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند و یادآور شد: مراجعان به بانک‌ها، ادارات و دفاتر خدماتی حتما باید از ماسک استفاده کنند، ضمن اینکه مواد ضدعفونی در ورودی ارگان‌های مختلف در دسترس قرار داده شده است.

زارعی با اشاره به اینکه به ادارات اعلام شده به مراجعانی که توانایی مالی ندارند، ماسک رایگان در اختیارشان قرار گیرد، افزود: مردم از برگزاری مراسم عروسی و عزا خودداری کنند، چرا که بسیاری از بیماران کرونایی، به دلیل شرکت در چنین مجالسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

او به بازدید روزانه بازرسان فرمانداری از ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منظور اطمینان از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها به ادارات تذکر داده می‌شود، اما در مجموع همکاری خوبی برای مقابله با افزایش شیوع کرونا در دستگاه‌ها وجود داشته است.

فرماندار سنندج خواستار کاهش ارتباطات خانوادگی و اجتناب از برگزاری مجالس و مهمانی در شرایط کنونی شد و گفت: آرامستان بهشت محمدی نیز به روی مردم بسته است، بنابراین خانواده‌ها در صورت فروت بستگان، در مقابل درب این آرامستان تجمع نکنند تا زمینه آلودگی انتقال ویروس کرونا فراهم نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر جمعه ۳۰ خرداد در مجموع ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.