رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از راه اندازی چهاردهمین حوزه قضایی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به هفته قوه قضائیه و تجلیل از مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای قوه قضائیه گفت: تا یک ماه آینده با همکاری فرمانداری سربیشه و بخشداری درح، دادگاه بخش درح راه اندازی خواهد شد که چهاردهمین حوزه قضایی استان است.

او دیدار با نماینده ولی فقیه استان، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری، ارتباط مردم با قوه قضائیه، بررسی مشکلات زندانیان از طریق ویدئو کنفرانس، ارائه مشاوره قضایی به مردم و افزایش اطلاعات حقوقی آن ها، تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تقدیر از قضات و کارکنان نمونه استان  را از جمله  برنامه‌ها در هفته قوه قضائیه عنوان کرد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این که تعداد کل پرونده‌های ورودی به دادگستری استان ۸۵ هزار و ۳۲ پرونده بوده است تصریح کرد: این میزان نسبت به سال ۹۷ یک درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان این که از تعداد کل این پرونده‌ها ۸۳ هزار و ۹۵۰ پرونده مختومه شده است بیان کرد: این میزان نسبت به سال ۹۷ دو درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به این که از تعداد کل پرونده‌ها ۴۴ هزار و ۶۶۹ پرونده مربوط به دادگاه‌های  استان است که از این تعداد ۴۴ هزار ۵۲ پرونده مختومه شده است عنوان کرد: ۳۴ هزار و ۶۹ پرونده مربوط به دادسرا‌های استان بوده که ۳۳ هزار و ۶۶۷ پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه تجدید نظر هزار و ۲۹۴ پرونده بوده و از این تعداد ۶ هزار و ۲۳۱ پرونده مختومه شده است افزود: از مجموع آراء پارسال ۱۴ درصد تجدید نظر شده اند و ۸۶ درصد از آراء پارسال تایید شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.