کشت ۱۰ هکتار چغندرقند به روش نشایی

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: از سطح یکهزار و ۹۹۸ هکتار از مزارع زیر کشت چغندرقند در مهاباد، ۱۰ هکتار به روش نشایی کشت شده است.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان مهاباد یکهزار و ۹۹۸ هکتار است که نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته و پیش بینی می‌شود در سال جاری ۹۰ هزار تن چغندر در این شهرستان تولید شود.

علیزاده همچنین از افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر در سال جاری خبر داد و افزود: با تصویب دولت، امسال چغندرقند با نرخ تضمینی کیلویی ۶۵۲ تومان (عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل) خریداری می‌شود که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد به مزایای کشت نشایی این محصول از جمله کاهش مصرف آب آبیاری، سموم نباتی، علف کش‌های شیمیایی و هزینه‌های تولید اشاره و خاطر نشان کرد: توسعه کشت‌های نشایی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است و کشت نشایی چغندرقند عمدتا در حوزه مرکز مکریان شرقی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد یادآور شد: امسال در سطح هزار و ۹۹۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بین چغندرکاران مهابادی و کارخانه‌های قند سطح استان قرارداد بسته شده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.