رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت: در استان اصفهان بیش از ۷هزار زندانی را در دوران کرونا به مرخصی فرستادیم و بیش از هزار نفر هم شامل عفو و مرخصی پایان بند شدند.

مرخصی بیش از ۷هزار زندانی را در دوران کرونا
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حبیبی رئیس کل دادگستری استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا سال قبل ۱۶ هزار فقره پرونده در محاکم تجدید نظر استان وجود داشت گفت:ایجاد ۷شعبه تجدید نظر به مجموع این محاکم در استان اضافه کردیم و طی سال قبل تا امروز بیش از ۸۲ هزار فقره پرونده وارد محاکم تجدید نظر شده و در نهایت تا امروز و بیش از ۹۰ هزار و ۲۰۰ فقره مختومه شده است.

او  افزود:در طول یک سال قبل ۵۳۴ هزار و ۴۷۳ پرونده به کل دادگاه‌های استان وارد و در دادسرا ها‌ی استان در سال قبل ۳۳۰ هزار و۴۱۹ پرونده وارد شده که دراین مدت ۳۲۰ هزار از این پرونده‌ها مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت:در بحث کاهش جمعیت کیفری زندانیان که راهبرد جدید دستگاه قضا است در استان اصفهان بیش از ۷هزار زندانی را در دوران کرونا به مرخصی فرستادیم و چند مرتبه هم این مرخصی تمدید شد؛ و بیش از هزار نفر هم شامل عفو و مرخصی پایان بند شدند.

حبیبی با اشاره به اینکه در خود اصفهان ۳۵ نفر را مرتبط با مهریه در زندان داریم ادامه داد در بقیه زندان‌های استان هم حدود۱۰۰ نفر را داریم که این افراد صبح‌ها در بند رو باز مشغول به کار هستند و شب به منزل میروند.

او  افزود:اصفهان رتبه اول کشور را در جذب کمک‌های خیران مرتبط با حل مشکلات زندانیان و خانواده هایشان دارد؛ که با کمک همین خیران سال گذشته ۷۴۴ نفر زندانی به خانواده‌های خود برگشتند؛ که بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان بدهی داشتند.

رئیس کل دادگستری استان با تشکر از برنامه یک شهر ضیافت صداوسیمای مرکز اصفهان گفت:تعداد زیادی از زندانیان مالی با کمک این برنامه آزاد شده اند و در سه ماهه اول امسال ۱۳۰ نفرزندانی جرائم مالی آزاد شده اند که حدود ۱۰۰ نفرشان از طریق همین برنامه آزاد شدند.

حبیبی  با اشاره با قانون جدید مجلس در مورد کاهش جمعیت کیفری زندانیان تصریح کرد:برمبنای این قانون درجه خیلی از جرائم تقلیل پیدا کرده است؛ و به موجب این قانون دست قضات برای جایگزین‌های مجازات‌های حبس باز است. سال قبل ۷۰ نفر قاضی جذب استان و ۴۸۵ نفر در بخش اداری جذب شد.

او با اشاره به اینکه ساختمان جدید دادگستری استان با بیش از ۴۰ هزار مترمربع زیربنا در حال اجرا است گفت:این بزرگترین ساختمان دادگستری در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان از ۹ مورد رسیدگی ویژه در بخش جرائم خاص مفاسد اقتصادی در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: همواره گفته ایم فعال اقتصادی هرگز جز دسته مفسدان اقتصادی نیستند.

حبیبی گفت:با تلاش شورای حل اختلاف زندان‌ها ۲۹ نفر از اجرای قصاص رهایی پیدا کردند.

او تصریح کرد:در سال قبل دو نفر از قضات به طور قطع از خدمت منفصل شدند؛ و سه الی چهار نفر هم در حال بررسی اند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان هم در این نشست خبری گفت:عمده کار ما در جهت محقق شدن شعار سال-جهش تولید-است و در این باره سه اولویت حمایت‌ی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داریم.اصفهانی مقابله با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با فساد و اصلاح سیستم بانکی مهم‌ترین اولویت‌های پیش روی ما برای محقق شدن شعار جهش تولید است.

او تصریح کرد:۳۰۰ دستگاه خودروی صفر احتکار شدا اولین بار با ورود دادستانی اصفهان توقیف شد که بعد در سراسر کشور هم این مهم تکرارشد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از رسیدگی به پرونده‌های ویژه قاچاق سازماندهی شده سوخت خبر داد و گفت:۴ پرونده فرار مالیاتی با ارزش ۵هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار