براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس، ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها از رفتار رئیس‌جمهور آمریکا در چند ماه اخیر ناراضی بوده‌اند و معتقدند او در این کشور تفرقه‌افکنی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری هیل، براساس نظرسنجی تازه‌ای که در مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس انجام شده است حدود ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان با شواهدی که در دوره شیوع ویروس کرونا و اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا در چند ماه اخیر دیده‌اند، معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سعی در چند دسته کردن و تقسیم‌بندی آمریکا دارد.

در این نظر سنجی حدود ۶۰ درصد از سفیدپوستان و بیش از ۸۲ درصد از سیاهان آمریکا گفته‌اند از نظرشان از زمان روی کار آمدن ترامپ ایالت متحده آمریکا چنددستگی بیشتری را شاهد بوده و تنها ۱۲ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که رئیس جمهور کنونی، آمریکا را به اتحاد بیشتری رسانده است.

در میان احزاب هم تنها ۵ درصد از دموکرات‌ها و ۲۰ درصد از جمهوری‌خواهان بر این باور بوده‌اند که آمریکا متحدتر از قبل شده است.

همچنین ۵۴ درصد از کل پاسخ دهندگان نیز گفته‌اند ترامپ پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که بدست پلیس سفیدپوست آمریکایی به قتل رسید، اوضاع آمریکا را رو به وخامت بیشتری برده است. از این میان ۷۲ درصد از سیاهپوستان و ۵۱ درصد از سفیدپوستان در اعتراضات اخیر رفتار خصمانه‌ای داشته و تفرقه‌افکنی کرده است.

در این میان ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان رفتار‌های اخیر ترامپ را مورد انتقاد قرار داده در حالی که تنها ۳۲ درصد با کار‌های او موافق بوده‌اند.

علاوه‌بر این، نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد تنها ۲۴ در صد از مردم فکر می‌کنند آمریکا راه درستی را پیش گرفته درحالی که این میزان در ماه گذشته ۳۳ درصد و قبل از آن نیز ۴۲ درصد عنوان شده بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار