به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی پیوسته با تاکید بر اینکه ۷۵۳ دستگاه پل سواره رو شهر تهران از ارزشمندترین سرمایههای پایتخت به شمار میآید، بر ضرورت انجام مداوم بازرسیهای تخصصی از این سازهها تاکید کرد و گفت: شهر تهران با هدف ساماندهی اقدامات مربوط به پایش، تعمیر و نگهداشت پلهای سواره رو به چهار پهنه شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق تقسیم شده است و اقدامات مربوطه در هر یک از این پهنهها جریان دارد.
وی افزایش ایمنی و تاب آوری زیر ساختهای شهری مقابل زلزله را یکی از اصلیترین ضرورتهای برنامه پنج ساله سوم شهر تهران دانست و یادآور شد: تاکنون ۲۱ دستگاه پل در راستای وظیفه محوله مورد مقاوم سازی و بهسازی لرزهای قرار گرفته است.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در حال حاضر عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزهای ۵ دستگاه پل شامل پلهای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید سلیمانی با بزرگراه شهید حقانی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل الله، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی و همچنین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آوینی با خطوط مترو و راه آهن در حال انجام است.
انتهای پیام/