مدیر کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی پارسال ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند.

پرداخت زکاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد شجاعان مدیر کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران با دبیرخانه شورای زکات (کمیته امداد)، گفت: رقم زکات پرداختی پارسال نسبت به سال ۹۷، افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه پارسال ۷۰ درصد زکات در امور محرومان و ۳۰ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد، افزود: ۱۴ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان از زکات دریافتی در امور محرومان هزینه شد.

شجاعان ادامه داد:  حدود ۴۴ درصد برای معیشت محرومان، ۲۲ درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، ۱۵ درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، ۱۱ درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و هشت درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد اظهار داشت: حدود ۱۸ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان زکات واجب بوده است.

او با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار و ۳۹۰ خانوار با جمعیت ۴۷ هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان استفاده می‌کنند، اظهارداشت: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع آوری شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

شجاعان تأکید کرد: مردم خیراندیش استان یزد در ماه مبارک رمضان امسال یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند که ۶۰۰ میلیون تومان آن فطریه عام و سادات و ۵۸۰ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

هم‌اکنون ۶۴۴ عامل و مبلغ زکات برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی و همچنین دریافت زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.