مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: به منظور توسعه گردشگری الکترونیکی و استفاده گردشگران از اینترنت پرسرعت مسیر‌های گردشگری خلخال به اینترنت پرسرعت تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ظهر امروز، در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: توسعه اینترنت پرسرعت ۳G و ۴G در مناطق گردشگری و روستایی یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در سطح استان بوده و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

او افزود: از جمله مناطق در استان که در راستای تجهیز مناطق و مسیر‌های گردشگری آن به اینترنت پرسرعت اقدام شده شهرستان خلخال بوده، به طوری که منطقه نمونه گردشگری ازناو و مسیر‌های گردشگری این منطقه شامل محور کلور-درام، اسالم-خلخال و ماجولان-ماسوله به اینترنت پرسرعت تجهیز شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا سایر مسیر‌ها و مناطق گردشگری این شهرستان نیز به منظور توسعه گردشگری الکترونیکی و استفاده گردشگران از این امکان برای بارگذاری تصاویر از تجربه سفر به این مناطق از اینترنت پرسرعت برخوردار شده و تصاویر خود را در بستر اینترنت به سهولت منتشر کنند.

رزمی با قدردانی از همکاری و مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در تجهیز این مناطق به اینترنت پرسرعت گفت: تداوم این مشارکت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در مناطق گردشگری استان اردبیل شود.

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز با اشاره به نقش توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در صنعت گردشگری اظهار کرد: با توجه به نقش اینترنت و فضای مجازی در بخش گردشگری، با رایزنی و مشارکت میراث‌فرهنگی استان مسیر‌های گردشگری خلخال به اینترنت پرسرعت مجهز شده است.

او توسعه گردشگری الکترونیکی را از برنامه‌های مهم این اداره کل برشمرد و گفت: امیدواریم با تجهیز مناطق گردشگری به اینترنت پرسرعت گامی در جهت توسعه گردشگری مجازی در خلخال برداشته شده و در این حوزه اقدامات اساسی انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.