مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت، بیش از ۱۳۵ هزار تن محصول برداشت و به استان‌های کشور صادر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،هندوانه رضا امیری پاک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه با بیان اینکه برداشت محصول هندوانه در شهرستان ارزوییه از اوایل خرداد ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه دارد، گفت: از هر هکتار مزارع هندوانه به طور متوسط ۳۰ تن هندوانه برداشت می‌شود.

او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، بیش از ۱۳۵ هزار تن محصول برداشت و برای صادرات به استان‌های همجوار و سایر استان‌های کشور حمل شود.

امیری پاک  افزود:  برداشت هندوانه در شهرستان ارزوئیه برای بیش از ۴ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی فصلی شده است.

او عنوان کرد: هر کیلوگرم هندوانه در محل مزرعه از کشاورز به قیمت هزار و ۴۰۰ تا دو هزار تومان خریداری می‌شود که در مقایسه با پارسال قیمت افزایش یافته و رضایتمندی کشاورزان را به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه گفت: سطح زیر کشت هندوانه در سال زراعی امسال ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این سطح حدود هزار هکتار به صورت نشایی کشت و ۲ هزار از مزارع به شیوه نوار تیپ آبیاری شدند.

محصول هندوانه ارزوئیه به دلیل دارا بودن اقلیم مناسب و پتانسیل مستعد، دارای طعمی بی نظیر و بسیار شیرین، گوارا  و دلچسب  است. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار