استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای تدابیر ستاد ویژه اقتصادی در دستور کار ما است، گفت: اگر طرح کاداستر اجرایی شود، بخش مهمی از مشکلات مردم مرتفع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان، گفت: از زمانی که دچار بیماری کرونا شدیم با همکاری دستگاه سلامت و سایر نهاد‌های نظارتی و اجرایی توانستیم در زمینه پیشگیری، درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

او با تأکید بر این مطلب که ایران در حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از ویروس کرونا جایگاه خوبی در دنیا دارد، افزود: به دلیل مذهبی بودن و رعایت مسائل مذهبی ایران، کم‌ترین آمار را در افسردگی و خودکشی داریم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید مراقبت‌ها را ادامه بدهیم و دستگاه‌های اجرایی اگر تخلفی دیدند موظف‌اند تذکر دهند، ممکن است در آینده ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تدابیر سختگیرانه‌تری را اعمال کنند که ما موظف به اجرایی کردن آن‌ها هستیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اجرای تدابیر ستاد ویژه اقتصادی در دستور کار ما است، بیان کرد: اگر طرح کاداستر اجرایی شود بخش مهمی از مشکلات مردم مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد طرح کاداستر

محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه، گفت: اصطلاح کاداستر تعاریف مختلفی دارد که عمده آن فهرست مرتب شده از اطلاعاتی مانند کاربری زمین، قطعات، اندازه و موارد دیگر است.

او افزود: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، برنامه‌ریزی جهت مدیریت یکپارچه اراضی، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و همچنین اراضی منابع ملی، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، بسترسازی جهت ارتقای حفاظت از محیط زیست و بسترسازی جهت اجرای طرح آمایش سرزمین از جمله اهداف طرح کاداستر است.

بهادر بیان کرد: خراسان رضوی در بحث کاداستر رتبه ۳۰ را در کشوردارد، از ۸ میلیون و۹۰۰هزار اراضی مرتعی استان تاکنون ۱۳ درصد تثبیت و مالکیت حد نگار صادر شده است.


تشکیل ستاد ویژه تدابیر اقتصادی به شکل انحصاری


علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه با اشاره به شکل‌گیری ستاد ویژه تدابیر اقتصادی به شکل انحصاری در استان، گفت: از زمان اجرایی شدن مثلت توسعه اقتصادی در خراسان رضوی وجود همچین مرکز تصمیم‌گیری احساس می‌شد.

او افزود: تاکنون در ستاد تدبیر ۲۸ جلسه برگزار شده که هدف این ستاد حل و تسهیل در موضوعات زیربنایی خدمات شهری، تأمین کالا‌های اساسی مردم، رفع مشکلات موسسات مالی و اعتباری و تعیین تکلیف موضوع پدیده بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تراز بالای خراسان رضوی در بازرگانی و رشد ۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری نتیجه ستاد تدبیراست، ادامه داد: ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در ۱۹ خرداد سال‌جاری توسط وزیر کشور به منظور توجه ویژه به تأمین معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم به استان ابلاغ شد.

محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: در ایام دهه کرامت در ۷۷ کشور دنیا شاهد برگزاری جشن دهه کرامت هستیم که امسال به دلیل ویروس کرونا بیشتر برنامه‌ها در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

او افزود: کمیته ویژه آستان قدس رضوی و محتوایی، امور استان‌ها و بین الملی و شبکه مجازی، فرهنگی و هنری، امورشهرستان‌ها و مواسات، تبلیغات و خدمات شهری، ‏توسعه مشارکت و فعالیت‌های مردمی، امور بانوان، نظارت و ارزیابی، اطلاع رسانی و رسانه، بقاع متبرکه، اصناف و بازار و نیرو‌های مسلح ۱۲ کمیته ویژه دهه کرامت در خراسان رضوی هستند.


شعار سال دهه کرامت؛ خدمت کریمانه و همدلی به رسم اهل بیت (ع) است.

 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه استفاده از بستری فضای مجازی و توجه به شعار سال مورد توجه جدی ما است، ادامه داد: از ۷۰ گرافیست در ۱۴ استان دعوت کرده‌ایم تا در دهه کرامت شاهد طرح‌های گرافیکی فاخری باشیم.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.