مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: آغاز برداشت جو از سطح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی خوشاب، از نیمه دوم خرداد آغاز و تا دهه اول تیرماه ادامه دارد.

 ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برداشت جو از سطح ۳هزار و ۷۰۰هکتار اراضی این شهرستان  در نیمه دوم خرداد آغاز و تا دهه اول تیر ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول جو از اراضی کشاورزی این شهرستان ۱۰ هزار تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: در سال زراعی جاری ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته است که ۲هزار و ۲۰۰هکتار آن آبی و هزار و۵۰۰ هکتار دیم می‌باشد.

رود سرابی بیان کرد: ارقام غالب کشت شده در منطقه شامل ارقام ریحان، جلگه، به رخ، واکسیما و وافجر می‌باشد.

او تصریح کرد: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی، بارش‌های اوایل فصل و مبارزه با آفات غلات از جمله علف‌های هرز و سن غلات، وضعیت مزارع جو در شهرستان  مناسب بوده و پیش‌بینی می‌شود تا از هر هکتار مزرعه جو به طور میانگین، ۴ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تاکید کرد: برای برداشت محصول جو از مزارع آبی در سطح شهرستان از ۳۲ دستگاه کمباین استفاده می‌شود که از این تعداد ۱۶ دستگاه بومی و ۱۶ دستگاه مهمان هستند.

رودسرابی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل برداشت محصول جو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و در آغاز روز، کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.

او افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پخش فراورده‌های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین‌ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می‌گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.