شریعتی گفت: ۸ شهر استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برند و مابقی شهر‌ها وضعیت نارنجی و زرد دارند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شرایط شهرستان‌های مختلف خوزستان به لحاظ شیوع و آمار ابتلا به ویروس کرونا در نشست ستاد مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

او وضعیت کنون استان خوزستان را پایدار دانست و افزود: طی روز‌های اخیر کاهش یا افزایش قابل ملاحظه‌ای در تعداد بیماران مبتلا به کرونا، افراد بستری در بیمارستان‌های معین و همچنین تعداد فوتی‌ها بر اثر این بیماری مشاهده نمی‌شود.

شریعتی با بیان اینکه هم اکنون شرایط خوبی در استان حاکم نیست، اظهار داشت: اما شرایط بدتر نشده است و اگر مردم مراقب بیشتری داشته باشند و از تردد‌های غیرضروری خودداری کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند و در رد شدن از شرایط پیک همکاری و همراهی نمایند.

استاندار خوزستان وضعیت ۸ شهر استان را قرمز و مابقی شهر‌ها را نارنجی و زرد عنوان و بیان کرد: مقرر گردید مساجد در شهر‌هایی که وضعیت زرد دارند، در زمان اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شوند، ضمن اینکه هفته آینده شرایط خوزستان مجددا مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورتیکه دانشگاه علوم پزشکی محدودیتی برای برخی شهر‌ها مدنظر دارد، پیشنهاد دهد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان سلامت مردم را خط قرمز مسئولان دانست و ادامه داد: از مردم خواهشمندیم از برگزاری مراسمات عروسی، ترحیم، جشن تولد، دورهمی‌های خانوادگی و هرگونه تجمع غیرضروری با جمعیت زیاد خودداری کنند، چراکه عامل اصلی انتقال بیماری کرونا ویروس و افزایش تعداد بیماران تجمعات است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار