۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فتحی مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در اولین نشست کمیته اشتغال استان در سال ۹۹ گفت طبق مصوبه ستاد کرونا برای ۱۳ رده شغلی آسیب دیده از کرونا تسهیلات ویژه درنظر گرفته شده بود که با پیشنهاد استان پرورش مرغ گوشتی و محصولات گلخانه‌ای هم به این رقم اضافه شد.

فتحی افزود: بر این اساس برای این رده‌های شغلی ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور اختصاص یافت که از این مقدار ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان سهم آذربایجان شرقی است.

او با اشاره به اینکه این تسهیلات برای مشاغلی است که در سال ۹۹ دایر بوده و افراد بیمه شده دارند تعلق می گیرد گفت : تا به امروز ۷۰ هزار و ۱۵۰ نفر در سامانه این طرح در استان ثبت نام کرده اند که بعد از بررسی تا یک هفته دیگر به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

فتحی گفت در این طرح به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان برای کارفرما و برای هر رده شغلی بیمه شده ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

او در مورد تسهیلات مشاغل روستایی هم گفت: از خرداد سال ۹۸ تا خردادسال ۹۹، ۳۱۰ میلیارد تومان برای ۲۶۶ طرح در استان وام مشاغل روستایی اختصاص داده شده است که ۹۹ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

او در زمینه توزیع بخشی میزان اشتغال استان در سال ۹۹ هم گفت: برای سالجاری ۲۸ هزار شغل در استان پیش بینی شده است.

جهانگیری معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: باید دبیرخانه‌ای برای تسریع در پرداخت تشکیل شده و دستگاه‌های متولی هرچه سریع‌تر آخرین وضعیت مشمولان را اعلام و بررسی کنند.

او افزود: کمیته‌ای هم برای نظارت و رفع موانع پرداخت‌ها تشکیل شود.

جهانگیری در زمینه وضعیت اشتغال استان هم گفت: باید به تعریفی از اشتغال پایدار برسیم تا آمار‌های درستی در دست داشته باشیم و بتوانیم به صورت کارشناسی شده عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.