سرمربی پیکان گفت: با برگزاری لیگ موافق نیستم اما از تصمیم مسئولان تمکین می کنم و با تمام وجودم رقابت خواهم کرد.

ویسی: برابر پرسپولیس از پیش بازنده نیستیم/ مخالف برگزاری لیگ هستم اما با تمام وجودم رقابت می کنمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره شرایط این تیم در جدول لیگ برتر اظهار داشت: چالش را خیلی دوست دارم و علاقه مندم با بازیکنان کمتر شناخته شده و حتی فراموش شده کار کنم. ۲، ۳ پیشنهاد داشتم که از میان آن‌ها پیکان را تیم خیلی خوبی دیدم و پیشنهادش را پذیرفتم.

از بازیکنان تیم شناخت کافی دارم. شاید بتوانم بگویم حدود ۷، ۸ نفر از بازیکنان پیکان را برای شاهین شهرداری می‌خواستم، اما نتوانستم در بوشهر در خدمت آن‌ها باشم. خوشحالم که جایگزین فرکی شدم. آمدن به پیکان کار بسیار سختی بود، اما این کار را شروع کردم و ادامه دادم.

ویسی در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، تمامی رقابت‌ها ۳ ماه تعطیل شد و بازیکنان ما هم خواب بودند! شاید بدن‌های آن‌ها برای ادامه رقابت‌ها جواب ندهد. از نظر جسمی و روحی - روانی روی بازیکنان خیلی کار کردیم و برای بازی با پرسپولیس تقریبا آماده هستیم.

او درباره صحبت هایش مبنی بر این که حق پیکان سقوط نیست گفت: واقعا هر آدم فوتبالی لیست اسامی بازیکنان ما را می‌بیند، با من هم عقیده می‌شود. شهریار مغانلو آقای گل لیگ برتر است و این که بازیکن یک تیم قعر جدولی، آقای گل لیگ برتر باشد، در تمام دنیا کم نظیر است. در تمام دنیا آقای گل لیگ، بازیکن ۲، ۳ تیم بالای جدول است، اما متاسفانه در لیگ ما این طور نیست. امیدوارم با کمک بازیکنان و آقای گل لیگ بتوانیم در ۹ بازی باقی مانده نتایج خوبی بگیریم تا تیمی که ریشه دار است و بازیکنان و مربیان خوبی دارد را در لیگ برتر حفظ کنیم.

ویسی: برابر پرسپولیس از پیش بازنده نیستیم/ مخالف برگزاری لیگ هستم اما با تمام وجودم رقابت می کنم

سرمربی پیکان در پاسخ به این سوال که آیا با از سر گیری رقابت‌های لیگ برتر موافق است گفت: اگر بخواهم صادقانه پاسخ دهم، باید بگویم که همین حالا هم با برگزاری لیگ موافق نیستم. به هر حال ما حق داریم صحبت کنیم، اما به ما می‌گویند شما نباید صحبت کنید، کاری نداشته باشید و چرا آن نامه را امضا کردید. اگر خدای ناکرده مغانلو کرونا بگیرد، چه کسی را می‌توانیم جایگزین او کنیم؟ اگر یک کارمند کرونا بگیرد برای پر کردن جای خالی او اشخاصی وجود دارند، اما جایگزین آقای گل لیگ برتر کیست و اگر مغانلو کرونا بگیرد، چه کسی را می‌توانم به جای او در ترکیب بگذارم؟ اگر دروازه بان یک تیم کرونا بگیرد، چه کسی جای او درون دروازه می‌ایستد؟ از ما می‌پرسند مگر خون شما از بقیه رنگین‌تر است، نه خون ما رنگین‌تر نیست، اما شغل ما مهم‌تر است و اگر ستاره‌های تیم‌ها کرونا بگیرند، چه کسی جای آن‌ها بازی می‌کند؟

ویسی گفت: برگزاری لیگ به ضرر مالکان باشگاه‌های خصوصی است، زیرا غیر از آن‌ها شخص دیگری هزینه نمی‌کند. این افراد فقط هزینه می‌کنند و درآمدی ندارند. اگر در اروپا مصر هستند بازی‌ها برگزار شود، دلیلش این است که از بلیت فروشی، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات کنار زمین پول در می‌آورند. آن‌ها از حامیان مالی خود پول می‌گیرند و از فروش وسایل با آرم. اختصاصی باشگاه درآمدزایی می‌کنند، اما ما هیچ پولی در نمی‌آوریم.

او افزود: گفته می‌شد باشگاه تراکتور سردمدار این نامه است، اما من به حرمت زنوزی، اگر ۱۰ بار دیگر هم نامه بدهند چشم بسته آن را امضا می‌کنم. همانطور که گفتم نمی‌دانستم متن نامه چیست و به ما گفته بودند در این نامه از مسئولان سازمان لیگ درخواست شده سلامت بازیکنان را تضمین کنند. زنوزی حرف خیلی خوبی زد، اما می‌گویند او باید به کمیته انضباطی بیاید. مگر زنوزی حق ندارد از تیم خودش دفاع کند؟ او برای فوتبال از جیبش هزینه می‌کند. من و امثال من اگر ۱۰۰ میلیارد هم پیدا کنیم، حاضر نیستیم یک ریال آن را به کسی بدهیم، اما او از بودجه شخصی خودش برای فوتبال هزینه می‌کند.

سرمربی پیکان عنوان کرد: نه من به زنوزی نیاز دارم و نه او به من. تنها حقایق را می‌گویم، اما متاسفانه به برخی‌ها بر خورده و می‌پرسند چرا نامه را امضا کردی. در صورتی که باشگاه پیکان هیچ نقشی در امضای نامه نداشت. من نامه را امضا کردم و به تمام بازیکنان گفتم هر کدامتان خواستید امضا کنید. موافق برگزاری بازی‌ها نبودم، اما تمکین می‌کنم و با تمام وجود در مسابقات حاضر می‌شویم.

او گفت: این فصل لیگ خوب و پویایی داشتیم و مشخص نبود چه تیمی سهمیه آسیا می‌گیرد یا نمی‌گیرد. حتی تکلیف تیم‌های سقوط کننده هم مشخص نیست. شما دیدید تیمی مانند استقلال که در کورس قهرمانی قرار دارد، برابر گل گهر قعرنشین شکست خورد. شاید این برد و باخت‌ها ملاک نباشد، اما انگیزه بالای بازیکنان در برابر رقبا یکی از شاخصه‌های لیگ نوزدهم است و تیم ما هم از این قاعده مستثنی نیست. تمرینات تیم‌های زیادی را در اروپا و جا‌های دیگر دیدم و از آن‌ها الگوگیری می‌کنم. مربی باانگیزه‌ای هستم و نشاط و شادابی ام را در تمرینات به بازیکنان منتقل می‌کنم تا اگر بازیکنی کسل باشد، آن روز روحیه اش بالاتر برود و تمریناتش را به خوبی انجام دهد تا در بازی‌های پیش رو نتایج خوبی بگیریم.

ویسی: برابر پرسپولیس از پیش بازنده نیستیم/ مخالف برگزاری لیگ هستم اما با تمام وجودم رقابت می کنم

ویسی درباره عملکردش در کسوت مربیگری گفت: احساس می‌کنم در کار مربیگری موفق بودم. با صبا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را گرفتیم، در حالی که سال قبل برای فرار از سقوط به دسته یک می‌جنگید. با استقلال خوزستان قهرمان شدم و در ۱۰، ۱۱ هفته‌ای که سرمربی شاهین شهرداری بودم، این تیم را به لیگ برتر آوردم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سوال که بهترین تیم لیگ برتری کدام تیم است گفت: شهرخودرو یکی از بهترین تیم‌های این فصل است. وقتی با این تیم بازی کردیم، آن‌ها ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند. شهرخودرو تیم فوق العاده‌ای است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. فکر می‌کنم این تیم یکی از برترین تیم‌های لیگ در زمینه حفظ توپ و انتقال توپ در زمین است که می‌تواند در طول ۹۰ دقیقه از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کنند.

او در خصوص قرارداد ویلموتس اظهار داشت: قرارداد ویلموتس سر و صدای زیادی به پا کرد و امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی برای فوتبال ما نیفتد. به تیم ملی جوانان که در راه جام جهانی است، هیچ رسیدگی نمی‌شود و به مدت ۱۵، ۱۶ ماه به سرمربی این تیم حقوقی داده نمی‌شود، اما برای ویلموتس این طور ریخت و پاش می‌کنیم. امیدوارم نظارت‌ها بیشتر شود.

سرمربی پیکان درباره بازی تیمش برابر پرسپولیس گفت: ۱۰۰ درصد برای نباختن و پیروزی برابر پرسپولیس بازی می‌کنیم. مطمئنم بازی خوبی خواهد شد و از قبل بازنده نیستیم. مطمئن باشید لقمه سخت و گلو گیری برای پرسپولیس خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار