ترامپ تکلیف نهایی طرح الحاق کرانه باختری را مشخص می‌کند

رسانه‌های صهیونیست از احتمال تصمیم‌گیری نهایی دولت آمریکا درباره طرح الحاق کرانه باختری در روز‌های آتی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند احتمال تصمیم‌گیری نهایی دولت آمریکا در خصوص طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی از سوی رژیم اشغالگر در هفته جاری وجود دارد.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد دولت آمریکا این هفته در خصوص طرح الحاق کرانه باختری تصمیم‌گیری خواهد کرد. بنا به اعلام منابع صهیونیست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا در این جلسات حضور یابد و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص را صورت دهد.

اوایل روز شنبه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی قرار است این هفته به منظور پیگیری طرح الحاق کرانه باختری راهی واشنگتن شود. فریدمن در این سفر قرار است با جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ در موضوع طرح ادعایی صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن در خصوص چگونگی پیشبرد برنامه تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در ابتدای ماه ژوئیه به رایزنی بپردازد.

پیش‌تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد واشنگتن تمایل چندانی به پشتیبانی از طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری ندارد و علاوه بر این خواهان حضور بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم و نخست‌وزیر کابینه ائتلافی در طرح‌های مربوطه است.

بنیامین نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار