استاندار کرمانشاه گفت : ۹ پروژه جاندار برای تحقق جهش تولید در استان انتخاب کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ سال سختی برای کشور به لحاظ مسائل اقتصادی است، گفت : انتظار از مدیران این است که امسال بیش از هر زمان دیگر صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

او با اشاره به وجود دو بحران برای کشور در سال جاری گفت : بحران اول بحث تحریم هاست که همه نسبت به آن آگاه هستیم و وضعیت اقتصادی کشور را با تنگنا‌هایی مواجه کرده است و بحران دوم بحث کروناست که ضربه شدید اقتصادی وارد کرده و همپای تحریم، به اقتصاد کشور فشار وارد کرده است.

او افزود: در حال حاضر بسیاری پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به خاطر کرونا تعطیل شده و این موضوع واقعا اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است.

بازوند ادامه داد: این انتظار است که مدیران با توجه به این شرایط، همانند دوران بحران، مدیریت و عمل کنند.

استاندار کرمانشاه اعتبارات عمرانی امسال استان را ۷۸۷ میلیارد تومان اعلام و افزود: این اعتبارات از امروز توزیع می‌شود و فرمانداران باید با قید دو فوریت و با برنامه زمانبندی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اعتبارات شهرستان خود را تصویب کرده تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتواند هرچه سریعتر مبادله موافقت نامه انجام داده و این اعتبارات جذب شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انتخاب ۹ پروژه جاندار به منظور جهش تولید در استان، گفت: این پروژه‌ها با هدف ایجاد اشتغال در استان انتخاب شده و برای این پروژه‌ها ۱۴۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۵۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی و مابقی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای سامانه گرمسیری

بازوند از تکمیل طرح سامانه گرمسیری در سال جاری خبر داد وافزود: امسال بطور ویژه ۶۵۰ میلیارد تومان دیگر برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

او افزود: با تخصیص این اعتبار که بصورت ۱۰۰ درصدی خواهد بود، امیدواریم این پروژه امسال به اتمام برسد.

او افزود: در این پروژه هم اکنون ۹ هزار هکتار آماده بهره برداری است و تلاش داریم تا اعتبار احداث سد "هواسان" را نیز از محل اعتبارات این پروژه تامین کنیم.

استاندار کرمانشاه بر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های استان تاکید کرد وافزود: متاسفانه دستگاه‌ها عملکرد خوبی در این زمینه نداشته اند و اگر این واگذاری انجام نشود پروژه‌ها همینطور بلاتکلیف می‌مانند.

بازوند ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان دستگاه‌ها جرات و ریسک انجام این کار را ندارند و این امر به ضرر استان تمام می‌شود.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تشکیل کمیته‌ای در این زمینه تاکید کرد وافزود: این کمیته که در راس آن یکی از معاونین استانداری خواهد بود، باید مسئله واگذاری پروژه‌های نیمه کاره دستگاه‌ها را بصورت جدی رصد و پیگیری کند.

بازوند بر رفع مشکل آبرسانی سیار روستا‌های استان تاکید کرد وافزود: این مشکل باید بصورت جدی در دستورکار قرار گرفته و رفع شود.

کرمانشاه مرکز منطقه ۴ کشور شد

استاندار کرمانشاه از تقسیم بندی استان‌ها به پنج منطقه کشوری خبر داد وافزود: استان‌های کرمانشاه، خوزستان، مرکزی، همدان، لرستان و ایلام به عنوان شش استان منطقه چهار کشور در نظر گرفته شده‌اند که مرکزیت این شش استان به کرمانشاه واگذار شده است.

بازوند افزود: هدف از این تقسیم بندی ایجاد همکاری بیشتر میان استان هاست و اینکه استان‌ها بتوانند بصورت منطقه‌ای ارتباطات گسترده‌تری با هم داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.