مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند عقب گرد خواهیم داشت

استاندار خوزستان گفت : در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم هر کدام از شهرهای قرمز استان عقب گرد خواهیم داشت و محدودیت ها را مجددا اعمال می نماییم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شریعتی استاندار خوزستان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر ۸ شهر در وضعیت قرمز و مابقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارندگفت:برای اینکه بتوانیم شرایط را به حالت  عادی برگردانیم و وضعیت قرمز را به سمت سفید سوق دهیم نیاز است که تمامی مردم پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم هر کدام از شهرهای قرمز استان عقب گرد خواهیم کرد و محدودیت ها را مجددا اعمال می نماییم.

استاندار خوزستان همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی تا کنون درخواستی برای ایجاد محدودیت در شهرهای قرمز به ستاد استانی کرونا ارائه نداده است، اگر پیشنهادی از دانشگاه مبنی بر تقاضای محدودیت به ما رسید بررسی خواهیم کرد.

شریعتی با اشاره به اینکه شرایط فعلی استان با قبل تغییر محسوسی نداشته  و تعداد بیماران ، موارد بستری و فوتی ها نه افزایش و نه کاهش داشته است تصریح کرد: از مردم عزیز و شریف حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواهش می کنم که پروتکل بهداشتی را  رعایت و وسایل خود مراقبتی را استفاده کنید.

تجمعات از عوامل اصلی ابتلای شهروندان است

 استاندار خوزستان  تصریح کرد: تجمعات از عوامل اصلی ابتلای شهروندان است و برپایی هرگونه مراسم شادی و عزا  ممنوع است ، عدم رعایت شما شهروندان باعث می شود کادر درمان و پزشکان تحت فشار قرار گیرند و با سختی تمام کار را ادامه دهند.

خرمشهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

 استاندار خوزستان با اشاره به کاهش شهرهای با وضعیت قرمز خوزستان ناشی از کرونا گفت: وضعیت شهر اهواز از قرمز به زرد تبدیل شده است.

غلامرضا شریعتی افزود:علاوه بر اهواز خرمشهر نیز از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی تبدیل شده است. بنا به نظر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با توجه به پیش‌بینی‌های اپیدمیولوژیک، خوزستان در حال گذر از اوج بیماری است که نیازمند خود مراقبتی بیشتر مردم است.

خبری از اعمال دوباره محدودیت ها نیست

شریعتی  ادامه داد: خط  قرمز ما سلامت مردم و البته معیشت مردم است نباید شرایط طوری رقم بخورد که معیشت مردم سخت شود، برای ما مهم است که مردم بتوانند گذران زندگی داشته باشند و بتوانند زندگی فرزندانشان را اداره کند.

شریعتی  افزود: هرچه مردم بیشتر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، سریعتر و بهتر  از موج دوم شیوع کرونا عبورخواهیم کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.