خانی در صحن علنی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به طرح جامع کشت/ دامداران کوچک حمایت شوند

نماینده مجلس یازدهم گفت: وزارت کشاورزی به طرح جامع کشت توجه کند.

ضرورت توجه به طرح جامع کشت/ دامداران کوچک حمایت شوندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر خانی، نماینده مجلس یازدهم در صحن علنی امروز مجلس گفت: مهم‌ترین مسئله در حوزه کشاورزی طرح جامع کشت است که بیشتر کشور‌ها به این موضوع رسیده‌اند و به آن عمل می‌کنند.

او ادامه داد: کشاورزان ما به دلیل سرمازدگی در بیشتر نقاط کشور محصولاتشان گرمازده می‌شود در حالی که در کشور‌های دیگر مدیران محلی بر اساس نیاز درباره نوع کشت تصمیم می‌گیرند.

خانی ادامه داد: وام توسعه دامداران کوچک مسئله دیگری است که وزارت جهاد باید به آن توجه کند بیشتر روستا‌ها در چنین وضعیتی‌اند و حمایت نمی‌شوند.

نماینده مجلس یازدهم تأکید کرد: حمایت نشدن دامداران کوچک در روستا‌ها که اکثرا ضعیف هم هستند مهاجرت را به شدت بالا می‌برند.

او گفت: تعیین تکلیف اراضی فاقد سند در روستا‌ها بسیار مهم است سال‌ها کشاورزان روی چنین زمین‌هایی کار کردند و چون سند نداشته‌اند از دریافت وام محروم شده‌اند.

خانی اظهار کرد: زمین‌های زیادی به صورت اسمی در اختیار بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی است که بر اساس ماده ۵۶ قانون، این زمین‌ها باید تعیین تکلیف شوند و کشاورزان پس از ۴۰ سال در این زمینه دچار مشکل هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار